Preparation meeting

En helg av spänning, förväntan, nyfikenhet och hårt arbete har passerat förbi i ilfart. Jag har knappt hunnit blinka innan den tog slut, men kul har det varit! Mitt arbete som event manager är ganska fartfyllt och väldigt oregelbundet och varierande. Jag arbetar framför allt med ett internationellt event inom ljusdesign och i helgen hade vi sex stycken ljusdesigners här ifrån skilda delar av världen, samt min tyska arbetsgivare och ett antal lokala förmågor. Vi gick igenom de olika platserna som skulle ljussättas till årets evenemang, hade pressmöten, planeringsmöten och middagar. Kontentan är att jag inte har varit såhär trött på en söndagkväll på evigheters evigheter.

Min kära Herr Söt jobbar ju också med ljusdesign och är en viktig del i projektet. Himlans skoj att ha min kärlek som partner in crime även på jobbet. Vi har som vanligt tillbringat mycket tid tillsammans, vilket har varit lika underbart som alltid. Nackdelen med vårt täta umgänge är att det blir så förbannat tomt när han åker hem igen. Hela kvällen har jag känt mig ledsen utan egentlig anledning, och det är väldigt dumt att lägga energi på tråkigheter när jag inte behöver. Jaja. I morgon får jag i alla fall äntligen mitt kontor, så jag ser i min ensamhet fram emot veckan som kommer. Trots att den förmodligen kommer bli minst lika hektisk som den forna helgen.

Nu är det alltså dags att sova.


Kommentarer
Postat av: Therrorese

Sweet att höra att det går bra!! Ser fram emot att ses på fredag!

2010-03-08 @ 18:29:13
Postat av: POÖ

Hoppas helgen va bra, synd jag inte kunde på fredagen.

2010-03-23 @ 08:25:08

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback