Fans helvetes jävla...

Jag har 537 vänner på Facebook. Vinner jag då? Jag är den coolaste katten i stan, kan festa hela veckan, lever livet och glider fram på räkmackor. Eller, nej. Vänta. Så var det ju inte. Vi tar om det.


Jag har 537 vänner på Facebook. Pratar med ett 10-tal. Går på cirkus med mina föräldrar en fredagkväll, grälar med pojkvännen och dricker rödvin tills jag blir full. Ensam. Låter det tragiskt? Ja, jo men det känns så också. Inte ens ett ynka räkskal i sikte.


Nu sitter jag i alla fall här. Ledsen, ensam och i rummet där jag fördrev mina första 18 år av livet. Egentligen är jag inte ledsen för att jag är här, och inte heller för att jag är en Facehooker med ytliga bekanta. Snarare är det för att jag känner av dunklet. Hösten är här. Dessutom har jag tjafsat med den däringa pojkvännen... Så fort Drogen bråkar (ja, för det är faktiskt väldigt ofta han som är vrång och tvär numera) känns det som att allt går emot mig. Ikväll lade jag på luren i örat på honom, efter att ha sagt "fuck, fucking fuckeli fuck fuck FUCK YOU!" ungefär tusen gånger... Att jag lade på luren i örat på någon är oerhört frustrerande för mig själv. Jag gör inte så. Kärlek och respekt är mina budord. Detta var varken eller. Men jag blev så jävla förbannad.

Så vad blev jag så förbannad över? Det vet jag knappt själv. Och jag har aldrig varit på det viset innan. Jag blir inte förbannad - så vart finns problemet? Det vet jag inte heller. Behandla andra som du själv vill bli behandlad, skulle jag kanske vilja säga. Och jag har behandlat honom så himla bra - gjort allt för honom; gör allt för honom. Jag har alltid älskat honom ohämmat, hållt om honom när han har varit ledsen. Stöttat, lyssnat, pratat. Jag har ställt upp till tusen procent, konstant, trots ett avstånd som vissa skulle ge upp för så fort de fick veta om det. Jag har blivit bästis med hans döende mormor, och med hans hatiska farmor. Jag har skickat blomsterbud över Atlanten, överraskat med utflykter, lagat härliga middagar, köpt de hetaste underkläderna, har älskat som en fru och knullat som en jävla hora... Jag har fan i mig gjort allt för den där mannen - år efter år. Ikväll känner jag mig som en jävla idiot. Både han och jag är några jävla svin. Och vi beter oss som fjorton. Ikväll skulle jag behöva en, åtminstone en av mina femhundranågonting "polare" att höra av sig. Någon som visar att hon eller han bryr sig. Som får mig att ändå känna, någonstans, att den jag är faktiskt betyder någonting. Ge mig en näsduk eller ett leende. Låt mig gråta mot din axel. Bjud på en cigg eller säg att du gillar mig. Fan, vilken idiot jag är som låter mig själv grävas ner av någon så ego som honom. Jag söker stimulans. Och kärlek och respekt. Allt kanske handlar om karma?

Rödvin i flickrummet, fyllekajan Annarki, super och gråter. Tror att hon lever väl men blir påmind när hon faller stenhårt mot marken. Duns. Kukliv.

Om jag någonsin blir mindre kär ska jag försöka att aldrig mer bli kär igen.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Babe, det gör så ont i hjärtat att läsa detta!! Jag vill inte att du ska känna dig ensam, oälskad, glömd eller ledsen! Jag vill vara där i din närhet och krama om dig, prata om viktiga och mindre viktiga saker med dig, gråta och skratta med dig, göra mat ihop med dig. Jag vill att allting skulle vara som förr, när det var vi två mot världen, men ändå vill jag inte det för vi har ju vuxit så otroligt mycket som människor båda två. Men ja, jag vill att vi ska kunna hänga när än det faller oss in.



Jag förbannar mig själv för att jag inte var vaken igårkväll när du skrev inlägget, för då hade jag ringt dig snabbt som blixten. Ett telefonsamtal värmer nog inte lika mycket som en riktig kram eller så, men just nu är det det bästa jag kan erbjuda. Nu är det enda jag kan göra att ge dig en virtuell kram och axel att gråta ut på.



Jag ringer dig ikväll sötnos!! Jag ringer dig efter att jag slutat jobba!!! Du är viktig för mig och jag älskar dig! Kom ihåg det!!



Puss!

Postat av: Isa

2009-09-12 @ 09:19:21
Postat av: Isa

Blev lite fel där.

Fan, så som du beskriver din sits nu kände jag sista tiden jag bodde i K-town. Mängder av folk runt omkring mig men ändå oftast ensam och typ ledsen. Förhoppningsvis går den jobbiga perioden över mellan dig o D men det suger ju hårt under tiden. Även om du och jag aldrig kom varann direkt supernära under Karlstad tiden så hade det varit sjukt kul att dela på några cigg, sänka några öl och snacka skit på en sunkig krog nånstans. Hör av dig om du har lust, för vi bor ju inte så långt från varandra nu. :)

2009-09-12 @ 09:22:22
Postat av: Carro

Sympatiande har du fått.



Nu´kommer jag in =P



Ok, ni bråkade. dte har ni gjort förut. Det har alltid löst sig. Kommer inte bli skillnad denna ggr. Ni löser det och blir sams. Som alltid.



Fråga;

Du kommer göra en massa ändringar å hans vägnar.

Har du tänkts igenom allting. Tänkt med hjärna - inte hjärta. Han säger "fuck you" (anledning, inte vet jag - för allt jag vet kan du ha sagt ngt liknande...det fram kom inte, MEN) får en person som skriker fuck you vara så stor del av ditt liv att din framtid anpassar sig?



Nåväl. Du vet vad jag menar. Du vet hur jag menar. Jag e ingen sympetaist, jag är en "pang boom"iast. =)



Ringer imorrn eller ikväll. Beror på om ja kolavippar efter jobb eller ej.



Tills dess, ryck upp dig. Du har det bra. Bra familj, stabila vänner, fränt jobb.



Puss & Kram

2009-09-12 @ 10:54:36
Postat av: Annarki

tack, sötisar :) ja, isa det hade varit kul att ses, får försöka styra det nu i höst.



carro, det var ju jag som sa fuck, fuck, fuck... :p

2009-09-12 @ 12:53:18
URL: http://annad.blogg.se/
Postat av: Carro

aaaaaaaaaahaaaaa... Se så snabbt ja läste =)

2009-09-12 @ 17:33:52
Postat av: Maia

Men Anna, önskar jag hade last detta den dagen du satt dar och var ledsen, kanske hade jag kunnat trösta! Iaf , vad det än va ni brakade om sa kommer allt bli bra.. Jag älskar dig gumman, alltid här om du vill prata, finns ju skype och sa =) Puss pa dig.

2009-09-14 @ 17:20:35
Postat av: Therrorese

Mitt allra bästa lilla älskade hjärtegryn. Jag älskar dig, syster.



Tänk att någon som får en att må så fantastiskt bra även kan få en att må så fantastiskt dåligt.....

2009-09-16 @ 15:50:37

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback