Office chic

Nej, det handlar inte om att vara snygg i kostym. På mitt kontor får man lov att gå i både aftonklänning och baggybrallor. Jag brukar välja det sistnämnda. Det handlar om att vara kontorstjej. Office chica kanske man skulle säga. Kontorsbrutta, kan man kalla det på svenska om man nu hellre skulle vilja göra det.

Att trivas på jobbet är viktigt för välmåendet. Därför är jag jäkligt glad. För jag trivs verkligen på mitt. Att jobba med event är skitkul, och att få lov att vara nära chefen och agera lite spindel i nätet gillar jag absolut. Dra i några trådar, fixa och trixa. Lösa problem. Komma upp med nya idéer och utveckla gamla. Det passar mig ypperligt. Att också ha fantastiskt bra kollegor gör ju inte direkt saken sämre. Nu har jag dessutom fått skrivbord, dator och eget nummer. Jag är kär i mitt jobb.

Det roligaste av allt är att projektet jag arbetar med startar med kontorsarbete, för att senare övergå till mer praktiska moment och en workshop med både lokalt och internationellt fokus. Våra gäster skall arbeta kreativt för att både sätta sig själva och staden på var mans hornhinna. I slutet av hela projektet kommer mina kollegor och jag stå där, trötta men nöjda, ungefär som efter en rejäl omgång sex. Vi kommer att småle fånigt men stolt över vad vi klarat av att prestera. Och precis som när chican pippar ser hon inte endast fram emot målet utan också emot resan dit.



Och på tal om eufori så dansar jag inte till DJ Tiësto ikväll på Trädgårn i Göteborg. Kors kors kors i taket. Har hon gått och blivit galen också?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback