2008 - Året som gick

I början av förra året skrev jag en "Årets-lista". Detsamma gäller för detta, så här kommer den.

Årets depp: Kärlekstrubbel mellan Drogen och mig i somras, som tack och lov ordnade upp sig.

Årets mest oväntade:
Bilolyckan i Kentucky - på några sekunder öppnade sig himlen och introducerade en fet vattenplaning som förde oss rätt in i en betongvägg. Tack och lov blev ingen skadad, men bilen totalförstördes.

Årets bästa resa 1: New York med Brunsson

Årets bästa resa 2: Jag reste ensam till Miami, Florida. Såg soluppgången från South Beach och silhuetter av hajar (eller delfiner?) bara några meter ifrån mig.

Årets bästa resa 3: Los Angeles, San Diego och Mexico kombinerat, tillsammans med Drogen.

Årets bästa vänner: Drogen, han har varit både bästa vän och pojkvän. Och Jimmayy, Svenskan, TA, och Rara C. Åh, det finns så många!

Årets hjärtevänner: Min älskade syster Zandrich och Madelaine.

Årets fest 1: Dj Tiesto @ the Forum in Charlotte, NC.

Årets fest 2: Min egna Tequilafest!!

Årets dejt 1: Drogen

Årets nyfunna vänner 1: Becca, Svenskan, Ivy, Carter, Mr. Smith, Jimmayy, Russ, Sarah, Sarra, Nadia, Ruth, the Canada people, Norskorna, etc. etc.

Årets triumf: Att göra så bra ifrån mig i mina USA-studier att jag med de betygen skulle kunna söka in på Harvard.

Årets utbildningar: Minor i antropologi från Appalachian State University, kurser i interkulturell kommunikation och hållbar utveckling. Turism C på distansutbildning från Karlstad Universitet. Magdanskurser, salsakurser.

Årets svåraste: Frustration över framtiden och frågor om vad som kommer att hända, vart jag skall bo, etc.

Årets ångest: Man blir ju inte direkt yngre...

Årets segaste: Att tiden gick så fort!

Årets politik: Barack Obama

Årets pryl: Min I-pod som Drogen gav mig.

Årets sajt: www.pangeareptile.com

Årets inspiration: Drogen

Årets pirr: Att resa ensam till Chicago, Miami och New York. Och grottklättringen i Tennessee.

Årets TV-show: It's always sunny in Philadelphia, LOST och Kitchen Nightmares.

Årets glädjedödare: Katie.

Årets citat: Yes we can!

Årets grubbleri: Om det funkar mellan me and my american love

Årets färg: Lila

Årets hobby: Geckoödlor, salsadans, magdans och teckna.

Årets stöd: Carro och Therrorese

Årets bästa: Ett helt år i ett nytt land, med min kärlek, nya erfarenheter, ny inspiration och nya perspektiv!


Kommentarer
Postat av: Therrorese

Tänke oxå skriva en lista men har inte orkat ännu...Känns som inget har hänt å samtidigt massor...vetefan. Men det var en fin lista du skrivit. Gör den på engelska oxå vetja!


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback