Underbaringar växer inte på träd

Men ibland kan det nästan kännas så.

Under helgen som gick fick jag nämligen nästan en överdos av Underbaringar. De tillhör, som namnet förtäller, kategorin "härliga människor".

I fredags firade Herr Söt och jag att vi båda har semester. Hela kvällen tillbringades framför
Avalon Hotels öppna spis i varsin fåtölj, lite rödvin och mycket prat om livet. Fortsatt vaknade vi upp tillsammans på lördag morgon och hade en skön slappardag, innan jag åkte till Tjörn på ett fantastiskt Julbord à la Västkusten. Arrangören av julbordssammankomsten var min älskade gamla konfirmationskompis Maggan. Har inte sett henne eller många andra kring bordet på evigheters evigheter så det var verkligen på tiden! Väl inne i Göteborg igen lokaliserade jag Ola-Bandola och hans polare och tog några drinkar med dem innan de skulle vidare ut på galej. Själv mötte jag upp Herr Söt och hans kompis på Babar. Trevlig kväll, lugn, men den avslutades med att Herr Söt och jag hade en egen liten fest hemma hos honom. Sen sängkomst. Utfallet av detta blev en otroligt lugn söndag med pizza och extra allt. Underbart. Jag älskar att mysa med Herr Söt.

Idag gick vi två på stan och köpte en stavmixer till Herrn. Det kändes bra att köpa husgeråd med honom. Lite skrämmande på något vis att det kändes så. Fråga mig inte varför. En tågresa till Alinge Texas senare mötte jag upp mina två musketörer Maja, som är hemma ifrån Dubai - och Yohanna, som är hemma ifrån Kristianstad. Även FinaLina var där. Jag har saknat mina älsklingar och ser fram emot att tillbringa så mycket tid som möjligt med dem nu när de är hemma.

Åh, livet är underbart ibland. Jag är så otroligt glad över att ha mina Underbaringar. Nej, glad är fel. Lycklig är nog det rätta ordet.

Superlycklig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback