Lista

Först och främst måste jag skriva en tribut till C som kom förbi förut med en påse full av frukt, godis, glass, nötter, och en latte från Wayne's - allt man behöver för att kurera en förkylning. Mår genast lite bättre :)

För det andra sätter jag ingen press på mig att åstadkomma några mirakel idag och därför surfar jag runt på okända människors bloggar och spanar. Trillade in hos
Ung Farbror och fann en lista. Egentligen ogillar jag listor, men eftersom jag är sjuk och inte har någonting att göra så blir detta ett undantag. Andra planer jag har för dagen är att tävla lite online, dricka massor av vatten och äta skitmycket C-vitamin.


1. Hur gammal är du om fem år? 32 år
2. Vem var den sista du träffade? Ja, det var ju C då. Innan dess träffade jag Finne-Anna på gymet.
3. Hur lång är du? 173 cm
4. Vilken var den senaste film du såg? Yes Man med Jim Carrey. Perfekt söndagsbakisnöje.
5. Vem ringde du senast? Freda, skulle höra om han hade återhämtat sig från helgens bravader.
6. Ditt senaste sms och till vem? Till Kaka, skrev att jag måste sluta äta det där saltlakritssaltet (köpte en halv påse full i söndags)
7. Vad är helgens planer? Ojojoj, den här helgen kommer bli grym (om jag blir frisk, annars kommer det nog vara den värsta i mitt liv). Den börjar redan på torsdag med Valborgsfirande i studentKarlstad. På fredag drar jag till Göteborg och umgås med T.A. och Freddan, och på lördag blir det konsert med David Guetta, Kelly Rowland och Özgur Can på Trädgårn. Ntz, ntz, ntz...
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?Sms, mest för att telefon tar upp så mycket tid
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Skilda
10. När såg du senast din mamma? Förra söndagen när jag var hemma i Texas
11. Vilken ögonfärg har du? grön-blå-grå
12. När vaknade du idag? 8.30
13. Har du någon gång hittat en katt? Nej, men jag har ägt katter i hela mitt liv. Skaffade mina två senaste på Djurskyddsföreningen i Göteborg.
14. Vilken är din favoritplats? Stranden
15. Vilken plats föredrar du minst? Centralstationen i Stockholm och Frankfurts eller O'hare (Chicagos) flygplatser.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Vet inte ens vart jag kommer att vara om ett halvår... Men antingen i en schysst strandvilla i Kalifornien, eller någonstans i Sverige. Med mycket pengar.
17. Vad skrämde dig som barn? Ormar, spindlar och fulla gubbar.
18. Vem fick dig att skratta senast? Förmodligen Ola på MSN.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej, jag äger några stycken
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Helnaken.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Två, men använder bara en kant av den ena.
23. Hur många landskap har du bott i? Västergötland, Sörmland/Uppland för en kort tid och nu Värmland. Har också bott på Södra och Norra Cypern och i North Carolina, USA. Ska förhoppningsvis flytta till Kalifornien inom en snar framtid.
24. Har du någon gång spytt på någon? Nä.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota
26. Är du social? Ja, det tycker jag.
27. Vilken är din favoritglass? Ben & Jerry's cookie dough ice cream.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Betala av mina studieskulder, resa jorden runt och flytta till Kalifornien utan pengaångest.
29. Tycker du om kinamat? Svensk kinamat är god. Amerikansk är flottig och skitäcklig. Men jag föredrar Thai eller Japansk. (Spicy!)
30. Tycker du om kaffe? Ja.
31. Vad dricker du till frukost? Kaffe, c-vitamin brustablett, vatten eller i bästa fall färskpressad apelsinjuice.
32. Sover du på någon särskild sida? Mage med ett ben uppdraget mot midjan och ibland armen runt benet. Jag vet, det är skitkonstigt.
33. Kan du spela poker? Nej, verkligen inte.
34. Tycker du om att mysa? Det är det bästa som finns.
35. Är du en beroendemänniska? Ja. Blir lätt beroende, speciellt av andra individer.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej.
37. Vill du ha barn? Kanske någon gång.. om 10 år eller så.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, turkiska och lite franska.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja, när en gammal korridorskompis till mig hade tagit en överdos av tabletter...
40. Föredrar du havet eller en pool? Havet
41. Vad spenderar du helst pengar på? Resor
42. Äger du dyra smycken? Nej, inte direkt.
43. Har du någon gång testat narkotika? Definitionsfråga.
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? En wasabinöt.
45. Vem är den roligaste människan du känner? Charli. Hon är roligast och bäst.
46. Välj ett ärr på din kropp? Ärret på min arm fick jag när jag klättrade in genom ett trasigt fönster för att komma in i en källare för att ha *vissel vissel vissel*
47. Vad har du för ringsignal? Sex & The City-låten. Måste byta snart.
48. Har du kvar något klädesplagg från när du var liten? Ja, mamma har nog massor.
50. Vart togs din profilbild? I mitt rum på Campus.
51. Kan du byta olja på bilen? Ja.
52. Har du fått fortkörningsböter? Nej, jag har haft tur so far.
53. Vilken var den senaste bok du läste? Läser just nu "The Satanic Bible". Innan dess var det "En kortfattad historik om nästan allting". Skitbra.
54. Läser du dagstidningen? På nätet.
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej.
56. Dansar du i bilen? Ja, men jag sjunger desto mer.
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? P3
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Mitt bankkontonummer.
59. När var du i kyrkan senast? Det var väldigt, väldigt längesedan. Tror det var vid jul för två år sedan tillsammans med Galenpanna när hon pluggade religion.
60. Vilka personer utmanar du: Jessi och Joelbiten. Åtminstone utmanar jag honom att starta upp hans blogg igen, jag saknar den!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback