Solsken

När solen kommer fram händer plötsligt någonting. Sverige öppnar sig och det kryllar av människor precis överallt. Snygga, solbrilliga och vältränade människor trär fram ur vintermörkret och man får liksom.... ångest. Ja, det är precis vad man får. Åtminstone jag. Beach 2009... var det vad jag sa? Inte hände det i år heller; inte heller förra året eller året därpå eller året därpå...

Vart kommer alla snygga människor ifrån? Och vartifrån får de pengar att shoppa? Då talar jag givetvis inte om snyggingarna som jobbar och därmed tjänar pengar, utan nu syftar jag på alla typ sextonåriga brudar som springer omkring i skinnjacka, acne-jeans, nyslingade vårhår. Vad håller ni på med, och hur i hela friden har ni råd?! Är alla föräldrar i hela världen svinrika, eller är sextonåringarna sjukt manipulativa numera? Jag är många år äldre än er och har aldrig råd att unna mig en klippning.

Ni får ursäkta mig. Idag är jag bitter, gammal, ful, fet och onödig. Ikväll ska jag nog försöka supa mig snygg för att skapa ännu mer tragedi i min oäventyrliga vardag.


Kommentarer
Postat av: Isa

2009-04-25 @ 17:36:36
Postat av: Isa

Jag gjorde exakt samma iakttagelse förra året. Alla var sjukt brunbrända osv. I år är jag det, men det beror ju på att jag varit 3 v i aussie-land, en resa som jag sparat till i typ 1 år. Anyway, jag kan tycka att första våren e lite opepp, eftersom man får sån sjuk ångest för att visa sig. Fast å andra sidan är ju du sjukt mkt snyggare än alla tillgjorda 16 åringar som solduschar. Sådeså!

Postat av: Lushita

Jag tror faktiskt att tonåringarna har alldeles för mycket makt, och är otroligt bra på att manipulera. Och håller med Ida, det är sjukt vad alla tonåringar, använder sig av brun utan sol kräm, och att dom ens orkar lägga pengar på sånt, när det ändå ser så oerhört fult ut.

2009-04-25 @ 21:50:17
URL: http://lushita,blogg
Postat av: Såpbubbla

Jag har också märkt detta vilket är en anledning till att jag inte gärna hänger på stränderna. Alla är så förbaskat snygga och sen kommer jag och drar ner allt till en lite väl låg nivå. Jag tror därför att alla snygga brunbrända solglasögonbärande människor går i ide eftersom när det börjar mörkna så får dessa människor lite svårt att se genom solglasögonen, därmed går dom således i ide den mörka tiden på året. Det är först när det blir ljusare och goare ute som de börjar visa sig igen.



Nästa teori gäller en del 16-åringar och andra yngre människor som verkar ha obegränsat med pengar. Dessa har ett par curlingföräldrar som är ganska lättmanipulerade och har i allmänhet förlorat kontrollen känns det som. Under den tid jag arbetade som lärare märkte jag en annan sak, dessa människor hade oerhört svårt att kunna tänka och lösa problem på egen hand. Det verkar vara en del av dagens familjekultur men jag hoppas att jag har helt fel. För övrigt är det väldigt orättvist. Jag vill också ha obegränsat med resurser. Hehe jag har ju knappt råd att klippa mig ffs! =)



Avslutningsvis en liten fundering. Gråta till postkodmiljonären. Va? =D Men det är ju faktiskt väldigt fint och jag skulle gärna se på lite snyftfilmer med dig. Själv gråter jag till filmer som Schindlers list, A perfect world och Monsters inc (!).



PS: Kan du gissa vem som skrivit detta? ;) DS.

2009-04-26 @ 13:31:31
Postat av: Annarki

Isa: söta du!

Såpbubbla: hmm, who are you? ;)

2009-04-27 @ 10:59:24
URL: http://annad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback