Påsk

Visst är det intressant att vi firar påsk, även fast vi inte är särskilt religiösa? Men det handlar ju mer om tradition än någonting annat. Och på Klinten, där är det tradition kan jag lova. Påskägg, äggmålning, köttbullar och mammas räksallad. Hela huset är gult och i takt med att solen sken hela helgen firade vi inte endast påsken, utan även att våren är här! Jag satt ute och solade min vinterbleka kropp och lyckades få till en ganska schysst bränna. På påskafton umgicks jag med Zandrich och gänget och råkade hamna på en krog i Lerum. Otippat. Ganska ovärt. Men sällskapet var trevligt.

Idag är det måndag och påsken är över. Jag har väldigt mycket arbete att göra; två stora uppsatser att skriva och mycket plock och pill inför min hemlis som snart kanske kommer att avslöjas. Försöker att ta det coolt; inte stressa upp mig trots att jag vet att jag har mer att göra än vad jag egentligen klarar av. Ska även försöka hinna med att träffa så många vänner som möjligt nu när jag är hemma i Texas. Varför går tiden alltid så fort när man inte vill det, och så långsamt när man vill att den ska gå fort?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback