Johanna

Johanna och jag var barndomsvanner. Varje gang jag halsade pa hos min pappa sa sprang jag over till Johanna for att leka. Vi drack saft och at Mariekex med smor pa. Vi drack "kaffe" ur dockservisen. Under en kort tid av mitt liv var vi valdigt goda vanner. Efter ett tag rann det ut i sanden, och jag sag henne knappt mer. Forran den gangen, ar 2002, i tidningen.
Johanna hade varit pa Bali och pa en nattklubb, vid fel tillfalle. Hon blev ett offer for terrorn. Jag hoppas det gick fort.

Laste i Aftonbladet idag att det ar dags for
Johannas mordare att avrattas. Efter 6 ar. Mina tankar gar till hennes familj. Jag undrar om de anhoriga tycker att det spelar nagon roll... Johanna och de andra som dog pa Bali kommer ju inte tillbaka. Helt borta ar hon dock inte, hon har alltid, och kommer alltid att finnas i mangas (inklusive mitt) minne. Hon var en bra van. Aven om det var under en kort tid sa var det en bra tid. Jag hoppas hon vilar i frid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback