Virus

Nu for tiden blir jag bombarderad av mail dar det star saker som att "mina pengar har blivit dragna fran mitt konto", "Withdrawal from Bank of America", "Pay Pal har dragit 15 kronor fran ditt konto", etc. Darefter star det att jag skall folja en lank for att ga vidare till detaljerad information om min transaktion. En hel del av dessa mail hamnar ratt i skrapsortimentet i min mailbox, andra nar fram till Inkorgen. Da jag forst sag ett sadant mail sa var jag grymt nara pa att oppna lanken for detaljerad information - man vill ju veta vad som hander med ens pengar - men tack och lov sa ar jag smartare an sa. Japp, det ar jag, sa jag oppnade inte lanken. Formodar att mailen ar ett smart knep till att sprida virus ute i cyberspace.

Nagon mer som har fatt liknande mail?!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback