Aldrig mer Roadtrip fredagen den 13:e

Forra fredagen den 13:e holl jag pa att inte komma med bussen fran Stockholm till Karlstad, och det skulle ha slutat i katastrof. I fredags, den 13:e gav Jimmayy, Drogen och jag oss ut pa en annan roadtrip, har i USA. Vi packade bilen och borjade kora mot Louisville, Kentucky. Det ar Jimmayys hemstad sa vi tankte att det kunde bli kul. Det var det ocksa, men resan innebar en del ovantade detaljer som vi helst onskar var ogjorda.

Vart forsta stopp var i Knoxville, Tennessee. En medelstor stad med ett universitet som verkar helt fantastiskt. Vi gick till en bar dar, Jimmayy och jag drack en ol och firade att vi var pa god vag till Louisville. Gick runt lite i staden och njot av atmosfaren. Packade in oss i bilen igen och fortsatte resan. Solen stralade, himlen var bla... fram tills vi kom till Lexington. Helt plotsligt svepte massor av moln som forvandlade himlen svart, och det borjade sporegna.
    Vi befann oss i rusningstrafik pa motorvagen och korde i ungefar 100 kilometer i timmen nar var bil fick vattenplaning. I vanliga fall sa brukar ju bilen fa grepp efter ett litet tag, men det hande inte for oss. Vi gled over tre filer pa vagen, gjorde en 360 och traffade en betongmur som avgransade trafiken. Traffade muren tre ganger med tre olika horn av bilen. Stannade i den snabba omkorningsfilen och fick inte igang motorn, men pa nagot vanster sa lyckades Drogen styra in bilen med de sista krafterna sa att vi lyckligtvis inte blev traffade av nagon annan bil. Drogens bil ar totalkvaddad, men vi mar alla bra. Hade anglavakt, eftersom vi inte traffade, eller blev traffade av, nagon annan bil. Fick skjuts av motorvagen av en polis, hangde pa sjukhuset i fyra timmar och fick konstaterat att bade Drogen och jag har Whiplash "men att det bara ar i musklerna sa att det kommer att ga over"... Blev upphamtade av en kompis till Jimmayy och anlande till sist i Louisville.

Louisville ar en charmig stad with the largest area of Victorian-architectured- styled houses in the United States. Det ar dessutom staden dar The Kentucky Derby utspelar sig varje ar. Hastracing ar en stor sport i Kentucky, nagonting vi fick erfara. Jag vann $3, men kanslan av nar min hast vann var vard de $20 som jag spenderade pa arenan. Trodde aldrig att hastsporter kunde vara sa kul!
    Vi var ocksa runt pa shoppingtur, barrunda, sightseeing, komedishow och middagar. Dessvarre gick mycket av var energi pa traumachocker, utmattning, bilproblem (den kommer formodligen aldrig mer att vara brukbar) och funderingar pa hur vi skulle komma hem. Dessutom sov vi pa golvet i tre natter. Gardagen tillbringades med att pendla pa Greyhound-bussarna. Reste Louisville, Kentucky - Cincinatti, Ohio - Lexington, Kentucky - London, Tennessee - Knoxville, Tennessee - Asheville, North Carolina - Boone, North Carolina. 24 timmar tog det totalt. Yihaa!
    I det stora hela var resan hur kul som helst och definitivt ett minne for livet. Vi ar alla, bortsett fran nagra blamarken och strackningar oskadda, och bilen gar att ersatta.

Nasta Fredagen den 13:e sa ska jag dock inte utmana odet, utan jag ska halla mina fotter pa marken och inte fardas nagonstans.

Kommentarer
Postat av: jaanet

nej men usch!! fan va hemskt! Tur att det gick så bra som det gick!!! och ja.. nästa fredag den 13e får du fasen ta de lugnt! =)

Postat av: Therrorese

Shit! Fredag den 13:e ska man inte röra sig. Själv satt jag iofs på ett flygplan...Men det gick bra.

Låter som en toppenkkul resa. Och Greyhound måste man ju ha åkt när man bott i USA...:)

2008-06-17 @ 23:49:30
URL: http://therrorese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback