Skolstart

Idag ar min forsta dag i skolan. Har haft cultural anthropology precis vilket var grymt intressant. Visste ni till exempel att man har i North Carolina inte far bo fler an 4 tjejer i samma lagenhet da det anses som prostitution? Dock ar det fullt tillatet att bo fler an 4 killar tillsammans utan att bli ifragasatta. Cultural anthropology handlar om saker som dessa; vem ar det som bestammer over oss? Ar USA verkligen det mest fria landet i varlden, som de pastar att de ar? Jag menar, har visar man till exempel inte brosten offentligt medan man gor det i andra kulturer, ofta i de fattiga landerna. Ar inte de fria pa sitt satt da? Min larare fick mig att reflektera och tanka, jag blev nyfiken och vill lara mig mer. Hoppas att de andra kurserna jag kommer att lasa ar lika spannande.
            Fick ocksa ett mail av min larare pa Karlstad universitet. Satte sista tentan med god marginal; 42 av 45 mojliga. Jag har mitt VG i kursen!


Var i Raleigh i helgen och firade Drogens brors examen pa ett stort Mansion med massa folk, dans, mat och vin. Najsigt. Traffade samtidigt mer eller mindre hela Drogens slakt. Gick bra. Jag var ocksa med om min forsta klubbupplevelse har i USA. Hamnade pa en panjabi-klubb; en DJ som spelade R&B och indisk musik. Intressant.


For ovrigt sa ser jag fram emot att ga pa resterande klasser i veckan; kommunikation, race & minor relations, gender, race & class, hallbar utveckling, event planning och scuba diving! Ska ta dykarcertifikat, antligen! I basta fall har jag det nar Drogen och jag aker till Mexico, och pa sa vis kan vi dyka nar vi ar dar. Livet leker!


Kommentarer
Postat av: Carro

Gött det där. Verkar vara en bra dag för oss, CSN har gått med på att "med största sannorlikhet" godkänna mitt CSN =) höhö...Stackars Anna ligger dock hemma å kräks sedan ett par timmar tillbaka. Ingen vet varför - kanske vinterkräksjukan kanske ngt hon åt, kanske mensvärk...nåväl. Jag ska plugga. FEEEEEEEET tenta på Torsdag å sen d e FUCK YOU karlstad som gäller =)

Postat av: Therrorese

Darrrrrling. Det låter som du har det hur bra som helst over there. Själv har jag det oxå. Är tokit kär och får besök på fredag....

2008-01-14 @ 20:19:57
URL: http://therrorese.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback