I'm not dead yet anyway..

Annu en skottlossning pa en skola, denna gangen i USA igen. Det ar sjukt laskigt att tanka pa och det kanske ar darfor sa fa manniskor gor det. Risken att det hander ar storre i det har landet an nagon annanstans. Har ar det namligen grymt enkelt att skaffa sig ett vapen och om man mot formodan inte far lov att kopa, kan man ju alltid vanda sig till den svarta marknaden.

Jag kanner folk som har vapen, inte for att de ar psykopater utan helt enkelt for att skydda sig sjalva. Sist jag sag ett vapen stod det lutat mot vaggen precis innanfor entredorren hemma hos en kompis foraldrar. Ett stort gevar. Hade jag varit psykopat, skulle jag kanske tagit upp det och borjat skjuta hej vilt omkring mig. Eller sa kanske jag hade sparat det for att dagen efter ga till skolan och skjuta nagra klasskamrater.

Skrammande nog sa ar det manga av USA's medborgare som inte verkar se forhallandet mellan valdet och tillgangligheten pa vapen i det har landet. "Det ska vara varje medborgares ratt att skydda sig." Jag har dock inte riktigt forstatt hur jag eller mina vanner kan skydda oss i skolan, men det verkar ju som att skolledningen har gjort vad de kan for att fa oss elever att kanna oss trygga pa campus, for visst kanner man sig trygg nar man mots av den har skylten vid skolans entre varje morgon...


image69



Kommentarer
Postat av: Joel

Du måste ju medans du är i Usa åka på shooting range. Testa att skjuta med en pistol. Det är ngt jag verkligen skulle vilja testa bara för att ha gjort om jag skulle vara i Usa. Men med min nuvarande ekonomi vet i faan om jag nån gång kommer över. :S

Postat av: Carro

HAHAHAHAHA vilken jävla skylt. klockrent.

VIVA USA. typ.

kram

2008-02-18 @ 21:57:53
URL: http://www.carolineiholland.blogg.se
Postat av: Anna

Mm det är asbra att det är lika naturligt att säga att man inte får ha en pistol som att man inte får röka! ;P
Var rädd om dig!! Vill ha tillbaka dig hel och välbehållen :)

2008-02-18 @ 23:03:55
URL: http://pinkcherryblossom.blogg.se
Postat av: Kils Anna

Du borde sno dom skyltarna! :D klockrent att ha på ytterdörren hemma!

2008-02-19 @ 11:19:01
Postat av: Therrorese

Ja! Sno skylten!!! :)
Jag säger som Anna, var rädd om dig! Förihelvete!

2008-02-19 @ 11:33:17
URL: http://therrorese.blogg.se
Postat av: Joel

Enda stället där man vet att man kanske inte bör säga till ngn som tar en cigg inomhus. Han kan ju ha ett vapen oxå. :P

2008-02-19 @ 11:59:33
URL: http://jcw.blogg.se
Postat av: Annarki

Intressant liksom... tank om vi skulle ha sana skyltar pa dorrarna i sverige?!

2008-02-19 @ 14:48:09
URL: http://annad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback