Miami

Landade sakert i Miami, men var fortfarande utan bagage. Det regnade nar jag anlande - inte riktigt vad jag hade hoppats pa, men vadret blev battre. Jag och mina flygplansklader tog oss till Miami Beach dar vi forsokte hitta nagonting annat till mig att ha pa mig. Hittade en klanning pa Mango - tack, forsakringsbolaget! Blev mycket mer shopping efter det. South Beach hostel var min nasta destination; satte mig i baren och tog en drink och pratade med folk. Blev packad som ett troll! Tre timmars somn i tre dygn blir en billig fylla. Var tvungen att sova. Efter min paus gav jag mig ut pa South Beach, strollade runt och kakade gott. Vilket coolt stalle det ar!
Bara en vanlig dag pa Beachen...
Under min tre dagars visit i Miami traffade jag fyra tjejer fran Kanada som jag umgicks en hel del med. Larde ocksa kanna manga andra; spanjorer, danskar, amerikaner, hollandare... Det ar fantastiskt kul att resa ensam, eftersom man maste utmana sig sjalv till att prata med folk och gora saker for att underhalla sig sjalv. Mitt val av hostel var ocksa det basta - folk var supertrevliga och kom ifran alla varldens horn! Jag fick under resans gang hangt pa stranden, solat, badat, atit gott, festat, turistat, sett vilda hajar, shoppat (mitt bagage kom inte forran kvallen innan jag skulle resa vidare), lart kanna nytt folk och skapat nya erfarenheter. Jag trodde faktiskt att nattlivet skulle ha mer att erbjuda, men det var okej for stranden dar ar definitivt oslagbar! I love Miami!



Kommentarer
Postat av: therrorese

Det är ju det med USA:s stränder....de är lika breda som långa lixom :)

Vill oxå till Miami!!

Postat av: therrorese

Det är ju det med USA:s stränder....de är lika breda som långa lixom :)

Vill oxå till Miami!!

2008-08-21 @ 20:21:59
URL: http://therrorese.blogg.se/
Postat av: Jenny

Åker till miami i oktober! något du rekomenderar som man bör göra? =)

2008-08-22 @ 21:34:33
URL: http://jeennyyss.blogg.se/
Postat av: rebecca

ja gör det :)

2008-08-23 @ 21:00:10
URL: http://rebeccasegedi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback