Presidentmoten

Man skulle nastan kunna saga att jag borjar fa rutin pa det har nu men det ar inte sant. Jag kan fortfarande inte fatta att jag skakade hand med en av varldens maktigaste man igar (jaja, en gang i tiden var han det i alla fall..)!!!
Det var mitt andra presidentmote.

Mitt forsta mote var pa Norra Cypern. Min kompis Baron's pappa ar finansminister dar och jag var hemma hos Baron pa grillkvall. Vi var ungefar 10 pers som drack whiskey och spelade och sjong fredssanger. Nar Baron's pappa kom hem sa sa vi skamtsamt till honom att vi ville spela och sjunga for presidenten. Finansministern ringde ett samtal och kom tillbaka till oss och sa at oss att aka hem till presidenten. Vi akte i tva bilar, genom sakerhetsportarna och forbi vakterna hem till president Mehmet Ali Talat's mansion. Val dar hade hans personal dukat ett bord at oss, med (mer) whiskey och frukt. Vi satt ned, spelade och sjong for presidenten och hans fru, och Mr. Talat och jag pratade politik; Sverige-Cypernrelationer... coolt.

     
President Mehmet Ali Talat & Ex-President Bill Clinton

Mitt andra mote var som sagt igar. Inte riktigt lika personligt, men anda. Jag fick skakat Bill Clintons hand och han sa "Thank you" till mig nar jag gjorde det. Vi kan saga att Bill Clinton tackade mig for att han fick skakat min hand! ha-ha-ha! Stina, slang dig i vaggen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback