Dagens outfit-brudar

Jag har funderat lite på det där med alla brudar, främst småtjejer, som håller på och bloggar om kläder och smink. De så kallade dagens outfit-brudarna. De flesta är ju skolungdomar mellan 14 och 18 år gamla och tycker att snygga klänningar, halsband och smink är det roligaste som finns i hela världen. Det tyckte jag också när jag var i den åldern, jag tycker fortfarande att det är skoj. Förr gick jag till Lindex och KappAhl, möjligtvis JC om jag hade fått lite extra pengar av mamma. Tack och lov var jag ganska liten till växten, så jag kunde gå till "Rabbit" och handla istället för JC. Det blev lite billigare då och det gjorde att studiebidraget räckte lite längre. Det som fascinerar mig med dagens klädintresserade kids, är att de inte alls går till medelsvenssonbutikerna, utan beställer gärna kläder från utlandet, de shoppar på Cavalli för H&M, Canada Goose och de köper smink på Face. Men jag undrar, vart får de pengarna ifrån?! Hur har de råd att shoppa det nyaste nya hela tiden? Jobbar de vid sidan om gymnasiet? Eller får de pengar av mamma och pappa kanske? Så ni alla dagens outfit-brudar, kan ni hjälpa mig? Jag är konfunderad...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback