Ego

Lutad mot spikmattan sitter jag naken i sängen med vantar och raggsockar på. Orsak: Hand- och fotkräm och brun-utan-sol. Jag känner mig grå och glåmig; inte alls rolig, och behöver lite uppiggning i vintermörkret. Jag har tagit hand om mig själv idag. Gett mig själv en liten julklapp:

Färgning av ögonbryn, fransar, hårinpackning, ansiktsmask, manikyr, pedikyr och dylikt har stått på dagens agenda. Utöver egosysslorna tycker jag att jag har fångat dagen även på andra sätt. Var bland annat med pappa och köpte spinningskor till mig - födelsedagspresent i förskott - lunchade, och tittade på en lägenhet.

Lägenhet. Lägenhetlägenhetlägenhet!!!
Snart kanske jag äntligen får mitt alldeles egna hem igen. Inte en dag för tidigt.

I morgon är det redan dan före dopparedan. Wow. Tiden går. För ett år sedan idag var jag nyss hemkommen ifrån USA och mitt år abroad. Drogen och jag hade precis julhandlat i New York och vi satt ikväll för ett år sedan och njöt av ett kärt återförenande tillsammans med mina föräldrar. Idag sitter jag här med mina vantar och raggsockar och behöver bara tänka på mig själv. Tiden inte bara går, men den förändras likaså. Undrar hur nästa år kommer att se ut.

Kommentarer
Postat av: Danny

Anna jag blir galen på din blogg! Inte på innehållet utan att den där j-a videon sätts igång automatiskt när man går in. Jag har datorn kopplad till stereon som oftast står på rätt hög volym. Du kanske förstår varför jag skulle uppskatta om den kunde försvinna...



Tack, tack, tack.

2009-12-23 @ 18:47:39

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback