Drömknaseri

Jag har en väldigt livlig fantasi när jag drömmer. Jag upptäcker nya dimensioner, världar, problem och möjligheter. Ofta har jag en eller två sammanhängande drömmar som kan vara i flera nätter. Ibland kan detta vara oroande, eftersom vissa av nattäventyren handlar om mord, stress, spöken, äckliga djur osv. Inte sällan är det jag som är hjälten i dramat, men ibland blir jag också bov. Oftast gör jag bara konstiga saker som kanske kunde intressera en psykolog. Frågan blir således Varför? Varför drömmer Annarki som hon gör, och vad grundar sig dessa drömmar i?

(Här varnar jag äckelmagade för att fortsätta läsa.)

Igår natt till exempel, då drömde jag att jag med hjälp av en vanlig matkniv skar av ett 1cm tjockt lager av hud från min häl. Nej, fråga mig inte varför. Jag vet verkligen inte. Jag har varken problemfötter eller knivfascination. Däremot minns jag att jag blev sjukt äcklad i drömmen. Det började nämligen så att jag bara skulle ta bort en hård elefanthudsskorpa, ni vet en sådan man kan få om somrarna om man går mycket barfota. Så jag skar en liten bit, men upptäckte att den lilla biten inte gick att lossa. Därför blev jag tvungen att skära mer, och mer, och till sist hade jag karvat så djupt att det började göra väldigt ont. Jag var tvungen att närma mig huden från en annan vinkel för att någon gång ha möjlighet att skära av skinnflärpen, som likt en tunga dinglade ifrån hälen. Det hela slutade bra; efter ett antal kräkattacker (i drömmen) och närmanden med kniven från alla möjliga vinklar fick jag bort hälskinnet och slängde iväg det. Då kom dock nästa trubbel eftersom jag insåg att det blir svårt att gå utan en häl. Innan jag hade funderat på det speciellt mycket så vaknade jag ur drömmen.

Som vanligt kan jag inte släppa min dröm, den har liksom fastnat i min skalle och jag är nu rädd att jag kommer fortsätta drömma liknande saker i natt. Jag fattar liksom inte varför jag drömmer som jag gör och det stör mig. Genom Google får jag det förklarat för mig som följer:

Fötter: För vissa väldigt sexuellt. Beskriver också möjligheten att röra sig framåt i livet och hur väl balanserat ens liv är.
Kniv: Negativt! Reflekterar rastlöshet och svårigheter i livet.

Kontentan
: Jag är kåt men får ingenting. Inte heller kan jag utvecklas och gå framåt trots att jag är rastlös. Detta skapar stora problem i livet. I'm not even fucked - I'm just a loser with no heals. Wish me luck.

Kommentarer
Postat av: jaanet

åååh ANNA! HAHA gud va äckligt! haha.. fast jävligt roligt att du bloggar igen, jag hopas dock på trevligare inlägg framöver. Eller trevligare drömmar kanske? ;) Puss


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback