My President

Ja, då var det klart. Obama segrade och Amerikanernas hopp om en bättre framtid växte lite större. Den första "svarta" presidenten i landets historia... det är otroligt eftersom det för bara 25 år sedan fortfarande fanns en tydlig segregering mellan mörka och ljusa i USA. Många har höga förväntningar på Obama - inte bara i USA utan även över resten av världen. Obama är inte bara en president - han är min president. Han är mitt hopp och mina blivande barns framtid. Han skall försöka förändra USA till det bättre; ekonomin, kriget, social omsorg och miljön. USA är den största miljöförstöraren, och landets förra president (och förhoppningsvis sista Bush) erkände inte att global uppvärmning existerade förrän för några år sedan och han ville inte ha att göra med Kyotoprotokollet eftersom det var för dyrt... Äntligen får USA en president som vågar sätta ned foten och se att förändring - change - är nödvändig!

Igår gick ett segertåg genom staden. Några hundra människor var ute på gatorna och hyllade Obamas seger. Det var fantastiskt att se. Glädjen och hoppet som folk känner över att ha Obama som president är obeskrivlig. Det är coolt att vara här just nu.

Jag gratulerar USA och hela världen till segern.

Kommentarer
Postat av: Isa

Jag håller med dig. Det måste vara häftigt att vara i USA och känna av stämningen. Jag hoppas oxå att Obama kan styra upp saker och ting. Typ det egna landet. =)

Postat av: Anna

Jaa! grattis USA! Vad duktig du är som inte röker! :)

2008-11-05 @ 16:16:12
URL: http://pinkcherryblossom.blogg.se/
Postat av: Therrorese

Yepp! There it is! Obama rules!

2008-11-05 @ 18:26:54
URL: http://therrorese.blogg.se/
Postat av: Annarki

YEYEYYY

2008-11-11 @ 14:49:30
URL: http://annad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback