Baaakiiis....

Hade en ubersmarrig thaimiddag med Svenskan igår kväll. Snackade på svenska  (hurra!) och delade på en flaska rött. Det var en magisk flaska. Ett halvt glas var gjorde oss båda lite lulliga, och efter hela flaskan var vi redigt glada i hatten. Gick sedan vidare till Portofinos där vi fortsatte prata svenska och dricka vin. Det är så underbart skönt att prata med någon som man kan relatera till, någon som är open minded och inte bibelbältskonservativ. Någon som inte tycker att jag är konstig när jag pratar om sex och andra liberaliteter.
     Det är lustigt att jag i Sverige ständigt söker andra kulturer men att jag här i USA har en svenska som bästa vän. Men jag  är glad att ha henne, och trots en skön bakfylla och pluggångest idag så skulle jag inte bytt ut gårkvällen for the world!

Nu är det dags för skola. Baaahhhh....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback