Kalkonmiddag

Jo, så det var ju Thanksgiving i helgen och Drogen och jag reste till Raleigh för att fira med hans familj. Det kändes ungefär som en tragiskt jul, ni vet den där som målas upp utav släkten som inte kommer överens och kalkonen som inte är färdiglagad... Drogens familj är väldigt annorlunda från min - de är högljudda Amerikaner som konstant talar i mun på varandra. Vill man säga någonting får man passa på medan man kan, liksom. Maten var överväldigande och väldigt... grå. Alltså, i färgen. Amerikansk mat är ofta grå. Till dessert hade mamma Drogen lagat 4 olika sorters pajer... till fem personer. Ja, ni förstår...

På fredagen var det dags för Black Friday. Den var inte svart alls, inte för mig. Jag shoppade tills jag knappt kunde stå på benen, från kl. 06 till och med kl. 19. Var först in på Urban Outfitters superrea och kände mig som en kung. Hela grejen var ungefär som att äta de där pajerna... "bara lite till", och därefter har man ångest. Svart kanske står för synder.

Fick smaka på lite College-party a la "get waisted for the first time in your life and act like an annoying retard". Det var sådär skoj.

Nu är jag verkligen inne i slutspurten i skolan och har sjukt mycket att göra. Om exakt 14 dagar lämnar jag skidorts-Boone och beger mig hem till mörka och mjuka Sverige igen. Blir kanske inte jättemycket bloggande, eller så blir det det. Men jag lever och mår bra. Bara så ni vet :)

Kommentarer
Postat av: Daphne

Skönt att höra att du gör det iaf :)..

lycka till med det sista i skolan nu håller tummarna för att du hinner me allt och sen för att du kommer vara i karlstad mellan 13 och 20 jan :D.. KRAAAAAM


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback