Bröllop- och Begravningsmusik

Det finns vissa låtar som går rakt in i huden, krossar revbenen, spetsar hjärtat och kittlar i själen. Sådana som får en att skratta och gråta samtidigt. Musik som man alltid kommer att ha speciella minnen till, kanske ett eller flera stycken. Jag har några sådana låtar. Så kallade högtidslåtar. Idag spelade jag upp världens vackraste Palchebel in Canon D för Drogen och förklarade att jag ville ha den på mitt bröllop någon gång i framtiden. Han sa till mig att hans mamma försöker lära sig att spela den på piano, hon vill nämligen spela den på hans bröllop någon gång i framtiden! Vi konstaterade att det var lite läskigt.. Dessutom vill jag ha All you need is love på mitt bröllop. Japp, får erkänna att det låtvalet är lite ytligt eftersom jag är inspirerad av Love Actually. Men herregud, det är så vackert! (Skulle helst vilja ha ett vinterbröllop; gifta mig i en gammal kyrka och ha en sån där lång "snödrottningskappa" med stor luva på mig som jag sedan tar av mig när jag kommer in i kyrkan. Utanför ska det vara massor med snö och facklor. Inomhus ska det vara massor med ljus och vita blommor och alla som vill komma.. tror jag. Eller så blir det mindre och mer privat.)

Jag har hittat den ultimata begravningslåten också. Jag är en trancetjej och kommer förmodligen alltid att ha Tiesto's Adagio For Strings som en av mina absoluta favoritlåtar just av den anledningen att jag har haft så otroligt kul till den så många gånger.
Samuel Barber har gjort en annan version av den och den är given för min begravning. Jag behöver kanske inte hela stråkorkestern, men en fiol kanske man kan fixa fram i alla fall... Dessutom älskar jag Leonard Cohens Hallelujah, helst när en tjej sjunger. (För övrigt så ska man ha precis vilka kläder man vill, helst inte svart utan blandat, och jag vill ha vita liljor och en fet fest efteråt till min ära. För den som inte visste, så gillar jag feta fester.)

Så nu vet ni det. Detta innebär inte att jag varken har planer på att gifta mig inom den närmsta tiden, eller att dö. Jag ska aldrig någonsin dö.

Kommentarer
Postat av: Therrorese

Inte jag heller. Vi ska leva för evigt du & jag!


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback