Svinsjuk, svininfluensa?

Jag har ju fnissat lite arrogant åt alla dumma rön som har att göra med svininfluensan. För att inte tala om alla paranoida svenskar som tror att domedagen är nära. Jag vill fortfarande påstå att det är ganska löjligt av media att förstora upp dödstalen till otänkbara höjder och göra folk nervösa på kuppen. Men det säljer ju, så jag kan förstå orsaken till det.

Hur som helst. Nu har jag fått mig ett snäpp på grisnäsan. Jag tror nämligen att jag har fått det. Svininfluensan. Jag tror på allvar att det är vad jag har! Det är samma symptom som en vanlig förkylning, men detta är annorlunda. Det känns lite värre. Allt gör svinont, liksom. Jag har nu haft feber i tre dagar, hosta som skär som knivar i halsen och som aldrig tar slut när den väl börjar, och dessutom har jag en snuva som.. ja, jag ska inte ens gå in på det. Utöver dessa mer vanliga symptom har jag en bedrövlig yrsel, hör dåligt och mår illa. Jaja, jag ska sluta klaga. Tro mig om ni vill. Såhär ser jag numera ut i alla fall:


Kommentarer
Postat av: Isa

Aj då. Jag känner ett gäng som haft svinsjukan och de har överlevt. ;) På ett sätt är det ju "bra" att få den eftersom man då slipper vaccinera sig. Men jag håller med dig, kan inte folk sluta vara så hysteriska!

Postat av: Emma

att man kunde vara så snygg i tryne hade jag ingen aning om.... ;-)

2009-11-03 @ 19:56:49
URL: http://julllius.blogspot.com
Postat av: Caroline

Jag e iaf glad att det e ngn mer än ja i umgängeskretsen. Mig flyr folk som pesten, lämnar glass vid dörren, ringer på å sen rusar ner för trappen...hoho.



Ja har dock alltid diggat grisar så ja tycker detta e små festligt.



OINK OINK på dig porky!

2009-11-03 @ 22:22:31
Postat av: Therrorese

Ahaaaa, det är för att det gör svinont som den heter svininfluensan?

Du är snygg i tryne!

2009-11-04 @ 17:51:14

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback