Darwinius Masillae

Idag var en skön dag. Gjorde inte ett skit mer än att jag pluggade. Är så gott som färdig med båda de uppsatserna jag har arbetat med under de senaste månaderna så det känns otroligt skönt! Ser ljuset i tunneln. Och på tal om ljus så har det inte varit någon sol i Karlstad så jag har faktiskt fått sova ordentligt (har dock tagit an Dannys råd och lagt fram en sovmask på nattduksbordet för säkerhets skull). På eftermiddagen körde jag Body Balance och sedan hängde jag med Sandiie under kvällen. Trevligt sällskap. :)

En sak som jag är överexalterad över är Ida. I nyheterna stog det att detta är en banbrytande upptäckt. Får hoppas det. Ida är en 47 miljoner år gammal apfossil som kan vara den saknade länken mellan människa och apa. Åh, det är ju så himla intressant och jag är grymt nyfiken över vad detta kan innebära för våra tankar kring evolution, 150 år efter Darwins födelse. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, Darwin does rock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback