Var det någon som sa att Global uppvärmning bara var en bluff?

Det här skrämmer skiten ur mig. När ett land nästan går i konkurs (ja, överkonsumering leder till oljebrist som leder till ekonomisk kris och det leder också till miljöproblem) och andra länder riskerar att gå under - ja, alltså ordagrant översvämmas, på grund av förhöjda medeltemperaturer i atmosfären, så måste vi agera. Mera. Vad kommer att hända med de fattiga när människor tvingas flytta? Finns det ens plats för alla? Och hur kommer det att bli med människors identitet? Jorden kommer att befinna sig i kris om bara några år men vi gör inte tillräckligt mycket åt det. Den globala uppvärmningen kommer att påverka oss alla, så till det egot som säger att det inte kommer att drabba dig - ge det några år och se vad som händer. Du kommer att ångra att du inte agerade tidigare.

Kommentarer
Postat av: Bo Hofvander

Så här skriver en som bara tänker med hjärtat och inte med förståndet.

Hur mycket har du kontrollerat och ifrågasatt det du fått dig "serverat" av media och det "politiskt korrekta" etablissemanget?

Börja gör det nu, börja ifrågasätt, ta reda på hur det vetenskapligt verkligen ligger till. Ett enda exempel är att den berömda "Hockeyklubban" är en förfalskning bara för att uppfylla FN:s klimatpanels (IPCC:s) krav. Man har medvetet klippt bort i grafen både den "Medeltida värmeperioden" på 1100-talet, som varade i mer än 300 år och den senare "Lilla istiden" som började på 1600-talet och varade fram till 1800-talet. Alltså tidsintervaller som varit betydligt varmare och kallare än nu. Sedan har man fört samman kurvorna så att det skulle se ut som att temperaturen höjts brant under de senaste 100 åren. Alltså en ren lögn.

Kanske du kommer att finna att du och den (okunniga) och ointresserade allmänheten blivit grundligt förda bakom ljuset. Kanske du kan börja förstå att det ligger politiska och ekonomiska krav bakom denna katastrofpropaganda och inte mänskliga?

Vi kan var överens om att vi måste göra något åt den fossila förbränningen och utsläppen, att ny energiteknik måste fram. Men jordens atmosfär påverkas av betydligt större krafter, där solen har mycket stor inverkan tillsammans med strålning från universum, oerhört mycket större än vad den lilla människan någonsin klarat av. Det är förmätet att ge lilla människan denna stora betydelse att kunna påverka krafter som styrs av universum och har alltid styrts av universum.

Läs! Tag reda på, undersök, så kanske du slutar upp att skriva sådant okunnigt skräp på din blogg. Du bidrar bara till att liera dig med det politiskt korrekta etablissemanget och föra ännu fler okunniga stackare bakom ljuset!

Vi ska sätta människan främst, vilket är vår roll i utvecklingen, och om vi verkligen bryr oss om mänsklighetens framtid, då borde vi främst se till att varje land får en rimlig chans till egen ekonomisk utveckling.

Det kommer dock aldrig att ske så länge världens medier får fortsätta att förmedla en apokalyptisk framtidsbild och demonisera den molekyl med två atomer syre och en kolatom som utgör grunden för allt liv på jorden - CO2 - koldioxid, en atmosfärisk och helt naturlig gas som falskt presenterats som så farlig att den kan jämföras med nervgas eller senapsgas som användes under I Världskriget.

Jag önskar dig all lycka till - men börja nu!

2009-08-21 @ 15:35:48
Postat av: Annarki

Tjena Bosse, du som tror att du vet bättre! Det är en intressant teori du besitter. Visst förstår jag att mycket av miljösnacket handlar om politik, det har jag aldrig förnekat. Men som du själv säger så är det viktigt att göra någonting åt de extrema utsläpp som vi människor faktiskt bidrar till. Resurser tar slut och de kommer inte tillbaka. Skövling av skog förändrar vindar; förtunning av ozonskiktet höjer strålning, varmare klimat ger torrare vatten. Torka leder till sämre växtlighet, som leder ti... ja, du förstår. Det handlar givetvis inte enbart om klimatpåverkan, det är ju så mycket mer än så. Allt hänger samman - från vägbyggen till torka till krig till klimatförändringar. Det Bosse, borde väl du också veta?



Att ge varje land en chans till ekonomisk utveckling låter fantastiskt. Hur som helst har globaliseringen lett till orättvisor - vår värld exploaterar den tredje, och missgynnade människor lider. Inbördeskrig och svält drabbar inte oss i Sverige så uppenbarligen sätter vi bara vissa människor främst.



Du som tror att jag inte vet är lika naiv som du kallar mig. Jag kanske inte svänger mig med fina ord, men jag har läst på i många år och ämnet berör mig. Jag har varit kritisk och är det ännu. Att jag på några rader, mycket kortfattat och nästan överdrivet, kommenterar en Aftonbladets artikel i min blogg är inte som att skriva en avhandling om globaliseringens effekter, förbränningens följder och jordens orättvisor.



Slutligen vill jag åter igen säga att jag anser att vi bör agera för en bättre framtid innan det är för sent; protestera mot att så lite händer inom miljöpolitiken (varför har vi inte fler miljöalternativ?), agera mot en global snedvriden politik och sträva efter samarbete nationer emellan. För våra barns framtid, om än inte för oss själva. Lycka till själv.


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback