Sir Vaes och ganget

Det finns 37 olika ormsorter i North Carolina. Sex av dem ar giftormar. De ar valdigt stora (upp till ca. 2 meter) och de trivs bra i solsken, hogt gras och vid vattnet. Ibland gillar de att hanga i traden...
    Nar man ar ute och fiskar finns det en stor risk att man ser ormar; de ar nastan lika vanliga som faglar och ingen NC-bo verkar bry sig sarskilt mycket om dem. De anser att ormarna ar harmlosa och att de inte bryr sig om manniskor. Jag anser att om jag trampar pa en skallerorm sa kommer den definitivt att vilja ge igen.

Igar nar jag var ute och fiskade sag jag tre ormar. TRE ORMAR! De var alla i vattnet, nara mig... En av ormarna stack upp sitt huvud ur vattnet bara nagon meter ifran mig och samtidigt som jag sag den fick jag napp. Panik! Dar stod jag, med en orm en meter ifran mig och en fisk pa linan som skulle kunna matta halva Rwanda. Panik utbrot och fiskelinan var sa nara ormen att den nastan stotte mot ormens kropp i vattnet. Jag grat av panik, Drogen skek "get the god damn fish out of the water!"  Nar jag antligen hade fatt upp fiskjaveln pa land var ormen borta. Lugnet lade sig och jag torkade mina tarar. Drogen hade glomt bade kniv och fiskbehallare hemma sa han fick dunkat fiskens huvud mot en sten. Baahh..
    Senare gick Drogen ivag en liten bit for att prova lyckan nagon annanstans. Nar jag stog dar ensam dok ormen upp igen, denna gangen UPP - som i upp pa land och rakt emot mig. Jag skrek och skakade, sprang darifran...

Fan va lojlig jag ar. Dromde till och med drommar om ormar inatt. Gjorde lite research idag for att lugna mig sjalv, men trots det sitter jag fortfarande har med gashud pa armarna nar jag tanker pa gardagen. Vissa sager att ormar ar heliga och symboler for Gudarna. Drogen sager at mig att jag ska "get used to it" om jag vill vara i naturen, men jag undrar om jag nagonsin kommer kunna se ormarna som nagot magiskt och heligt. Vad sager ni?

                                                      

                                                           Sahar sag de ut, ormjavlarna...


 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Ha en fin kväll :)
Hur tror du det går för Perrelli ikväll då? =)

Postat av: Daphne

UÄCK!!!! ormar innanför glas.. ja eller om nån står och håller i dom.. men att möta en i de fria e de värsta som finns.. spec när dom e stora =/...
hoppas gåshuden lägger sig tillslut..
kram kram

2008-05-24 @ 19:15:33
URL: http://daphneheltenkelt.blogg.se
Postat av: Danny

Vidrigt med ormar. Don't get used to them!

2008-05-25 @ 00:57:06
URL: http://dannywillson.spaces.live.com
Postat av: E

Som en reflex lyfte jag fötterna från golvet när jag började läsa ditt inlägg.
Jag skulle aldrig, ALDRIG, stått kvar. Ormar är luriga, snabba och oberäkneliga. Jävligt otäcka helt enkelt.
Sträck på dig Annarki.
Du är inte löjlig, du är tuff!

2008-05-25 @ 10:35:06
URL: http://drogen.blogg.se
Postat av: Therrorese

Jag säger det igen. Näst plan hem, ta med dig Drogen. Ni kan inte BO i det där landet. Ormar ska ses på zoo....bakom glas. Tjockt glas!

2008-05-25 @ 11:25:06
URL: http://therrorese.blogg.se
Postat av: Carro

Jag håller med din syster!

Ormar e en jävla "gåva" från djävulen!!

SÄTT INTE DIN FOT I SKOGEN IGEN!!!!!

FY FAAAAAAAAAAAAAN

förresten ska man inte smäcka firren mot en sten, det e ju tortyr, utan stoppa in tummen i mnnen och bryt nacken på den. Snabbt och enkelt - akta för de vassa tänderna dock, de sitter oftast på sidan =)

undrar också....varför skrek Hasse att du ska dra upp firren? så jävla viktig kan den ju knappast vara?! SPRING NÄSTA GÅNG!

och ha gummistövlar, ormar kan inte bita genom gummi!

2008-05-25 @ 14:01:42
URL: http://www.carolineiholland.blogg.se
Postat av: Annarki

ha-ha-ha. jag skrattar at varenda kommentar. jag ar tydligen inte ensam om att ogilla ormar...

carro, hm, visste inte att du var en sadan fiskeperson..?

2008-05-25 @ 17:54:19
URL: http://annad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback