Jaa, Berlin ist super!

Berlin, Berlin, Berlin... I vilken ände ska jag börja berätta om Berlin? En bomb av kultur, språk, upplevelser... Man kan glida runt i den där staden till tidernas ände och fortfararande bara upptäcka mer. Mitt program för helgen bestod framför allt av arbete, networking, nya intryck, glamour, vin och dans. Konferensen höll på i tre dagar och handlade om ljusdesign. Anledningen till att jag var där är därför att jag numera arbetar med evenemang inom detta område. En av mina arbetsgivare från Berlin bjöd ner mig eftersom han ansåg att det är bra för mig att få insikt i vad ljusdesign är. Det var väldigt givande; fick träffat många intressanta och framgångsrika karaktärer, bekantade mig med gamla vänner och hann med några möten med mina chefer. Tack vare dessa möten vet jag vad jag kommer att göra i framtiden, tjoho!

När helgen kom blev det mindre business och mer shopping. Fredagen bestod av en klubbkväll på supercoola
Spindler & Klatt, och följdes upp av en sightseeing- och shoppingdag i Östberlin. Lördagkvällen var supernajs; först tog vi en drink i hotellbaren på Ku'damm 101 (ett för övrigt väldigt bra hotell) innan vi stack vidare till en galamiddag. Den var anordnad för de 1500 deltagarna på konferensen och ägde rum i Palais am Funkturm. Under middagen var det prisutdelning och livemusik. Det var fri bar hela kvällen, så festen pågick fram till 04. Eftersom vissa av oss kände sig väldigt unga valde vi att gå vidare. Jag, söt-Andreas och holländaren Rogier hamnade på Havanna Bar och dansade salsa fram till 07. Därpå efterfest, så jag kom inte i säng förrän kl. 10.30 på söndag morgon. Behöver jag berätta att jag var trött under hemresan? Dessutom har jag blivit sjuk så idag är jag hemma ifrån jobbet: ligger i soffan med feber och hosta. Jag kanske inte är så ung som jag kände mig...


Med två av mina nyfunna Australiensiska vänner på Spindler & Klatt


Kommentarer
Postat av: Therrorese

Sweet! Låter som du haft en superhelg. Och en framgångsrik sådan oxå!!

Åsså hamnar du så klart på mingelbild. Men utan mig....:( Jag skulle varit med. Visste att du skulle gilla Spindler!

Puss

2009-11-02 @ 17:58:17
Postat av: Emma

Snygg bild :) Låter som om du har haft en toppen resa, härligt!



Vad tror du om dansgolvet i Texas på lördag??

Krya på dig!

Kram Kram Kram


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback