Det är viktigt att känna sig viktig

Att gå hemma och rulla tummarna är inget roligt. Och jag förstår verkligen att "Soffliggarna" blir soffliggare. För man blir jävligt trött av att inte göra någonting. Själv har jag gått hemma sedan mitten av januari och det känns otroligt påfrestande för kroppen: Jag blir latare, fetare, tröttare och dessutom allmänt omotiverad att arbeta när det väl kommer till kritan. Jag har ju jobbat hemifrån under den här tiden, men det är liksom inte samma sak som att sitta vid sitt skrivbord och jobba mellan 08 och 17.

Jag har i alla fall ett jobb nu. Ett bra jobb som projektledare och manager. Motivationen var bra mycket sämre innan jag visste vad jag skulle göra. Detta jobbet är kul. Nu har jag klart för mig vad det är jag ska arbeta med, det är bara arbetsplatsen som saknas just nu. Men allt har sin tid och jag vet att det kommer lösa sig.

Till helgen blir det stormöte i Texas. Då flygs alla designers in till nästa års projekt, och tillsammans med dem ska jag vara med och välja ut de platser som skall ljussättas. Samtidigt ska jag bistå med allmän information till dem angående staden vi befinner oss i, logi, transport, mat och så vidare. Trots att jag är trött som ett as och helst vill sova mest hela tiden, känns det ändå någonstans i periferin skönt att aktivera mig igen. Komma ur mitt ide och dra mitt strå till stacken, arbetsmyra som jag faktiskt är.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback