Tittut!

Jag har inte skrivit i min blogg på över tre veckor men ser ändå att ni troget kikar in på sidan emellanåt. Det glädjer mig. För taskiga uppdateringar vill jag be om ursäkt och förklarar detta genom att det har varit väldigt turbulent på sistone. Turbulensen är hur som helst positiv. En kort sammanfattning av dessa veckor är det sedvanliga julfirandet med allt vad det innebär, födelsedag med förvånansvärt lite åldersnoja, och en fet nyårsfest som jag gärna kalla mer än duga. Året började med en succé! Inte nog med att nyårsfesten (som jag var med och arrangerade) var en pangtillställning (glitterglamour55gästerdiscokulorvattenpiporextremaarmaturer
kyrkosilverkärlekhärligplockmatchokladfontänerDJ)
, och jag blev utöver det ihop med Herr Söt på 00-slaget. Vi kysstes in det nya året och skålade i champagne för oss och vår makalösa fest. Sedan dess har det fortgått; Herr Söt och jag kilar stadigt, solen skiner, jag jobbar ännu och ler nästan jämt. Jag har äntligen fått tag i en lägenhet som jag har flyttat in i och inreder den så gott det går. Fick ytterligare ett blommogram av Herr Söt igår med blommor i våra favoritfärger. Jag älskar passionerat, smider planer, njuter av livet och ler mot solen.
2009 var ett intressant år på många vis. Precis som för
2007 och 2008 ska jag därför göra en nostalgic trip över det gångna året. Wow, detta blir ett långt inlägg...

Årets depp: Drogen och jag gick skiljda vägar. Vad vi hade var vackert, men det räckte inte hela vägen. Och idag känns det väldigt bra att det blev som det blev.

Årets mest oväntade:
Mitt jobb; att jag trillade in i ljusspåret av en slump och att det gick så förbannat bra för mig.

Årets bästa resa 1: Roadtrip i Sydöstra USA i mars: Raleigh, Boone (North Carolina), South of the Boarder, Atlanta, Columbia (South Carolina), Savannah (Georgia), Orlando, Tampa, St. Petersburg, Everglades, Miami, Ft. Lauderdale, Panama City (Florida), Alabama, Mississippi, New Orleans (Louisiana). Lovely!

Årets bästa resa 2: Helgkonferensen i Berlin i november. Underbara, härliga Berlin. Givande konferens och underbara härliga Herr Söt och jag klickade på samma resa. ;)

Årets bästa resa 3: Tjejhelg i Kristianstad med Yohanna och Emci. High level kärlek och tokmycket skratt. Bom.

Årets bästa vänner: Yohanna och Kakan

Årets hjärtevänner: Charli. Always and forever in my heart.

Årets fest 1: Nyårsfesten jag själv anordnade. New Years Extravaganza vid Götaplatsen. Awesomeness!

Årets fest 2: The Gala Dinner med PLDC i Berlin, som följdes av en hel otta av salsadans med Herr Söt.

Årets dejt: Herr Söt

Årets nyfunna vänner 1: Emci och Ola-Bandola. Underbara personer som jag inte vet hur jag har klarat mig utan innan.

Årets triumf: Att klättra upp för arbetsstegen så snabbt som det har gått, och därmed märkt att hårt arbete lönar sig.

Årets utbildningar: Examen i Turismvetenskap på Karlstad Universitet, med fokusområdena kulturgeografi, antropologi och naturgeografi. Kurs i hållbar företagsekonomi genom Mittuniversitetet.

Årets svåraste: Frustration över framtiden och frågor om vad som kommer att hända, vart jag skall bo, etc.

Årets ångest: Man blir ju inte direkt yngre...

Årets segaste: En lång och utdragen process innan jag till sist bröt med Drogen. Det kändes som att depressionen aldrig skulle ta slut, men när jag tänker på det nu i efterhand gick det faktiskt snabbare än jag trodde.

Årets politik: Barack Obama

Årets pryl 1: I-phone. Jag har ingen, men fantiserar om den dagen jag får en... :)

Årets pryl 2: Min laptop. Utan den hade jag nog inte levt länge till.

Årets sajt: www.facebook.com

Årets inspiration: Att arbeta med projekt

Årets pirr: Herr Söt

Årets TV-show: CSI Miami.

Årets glädjedödare: Att inte få det jobb jag trodde jag hade blivit garanterad att få.

Årets citat: If we can resist our passions it is more due to their weakness than our strength.

Årets grubbleri: Om jag någonsin kan få tag i en lägenhet och skaffa mig ett vanligt jobb och leva ett normalt liv. Det som jag aldrig någonsin egentligen viljat ha.

Årets färg: Lila

Årets hobby: Måleri, matlagning och desserter, inredning.

Årets stöd: Yohanna & Zandrich

Årets bästa 1: Att jag äntligen känner att det är okej att vara nöjd och glad med vad man har.

Årets bästa 2: Att storasyster Zandrich var gravid!!

Förväntningar inför 2010: Att få ordning på min arbetssituation.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Ah vad kul med nytt inlagg!! Har varit varsta stalkern haha. Vilket harligt och/men omtumlande ar Anna! Gott att hora att nya aret borjade sa bra ;) Saknar dig! PUSS!!

2010-01-15 @ 09:56:04
Postat av: Emci

Här är en till som är lycklig då det fanns nytt att läsa! Blir lite lite långtråkigt att läsa "EGO" sjuhundrafemtioelva gånger ;)

Är så innerligt glad att vi fann varandra och jag är bombsäker på att 2010 kommer erbjuda dig fler pusselbitar.



Puss!


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback