Publiken

En kväll i Götet. Har sett "Publiken" på Stadsteatern. Hade förväntat mig att lämna lokalen med en känsla av upprymdhet och glädje. Istället känner jag mig totalt förvirrad. Vad handlade den egentligen om? Vad var meningen med dessa tre timmar?



 

Min teori är att kontentan av föreställningen kort och gott symboliserar att saker och ting inte alltid är som de ser ut att vara. Men jag har ingen aning. Det kanske är exakt detta som teater handlar om. Utrymme för egna reflektioner och sådant. Då har jag kanske satt huvudet på spiken trots allt.


Kommentarer
Postat av: POÖ

Enkelt, folk måste ta av sig sina masker och vara sig själva. Inte fördömma sådant som man gömmer inom sig själv. Inte blunda för verkligheten. Riv alla dörrar, våga blotta sig.



eller, inte fullt så enkelt.. för jag är mest förvirrad jag med :)

2009-10-22 @ 08:58:19
Postat av: Pernilla Pramberg

Vill du gå på spa? =) hör av dig till mig! skicka ditt nummer till [email protected] så ringer jag upp =) kramizz

2009-10-22 @ 23:16:29
URL: http://www.metrobloggen.se/pernillapramberg

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback