"Hej, jag heter Anna och jag ska vara er guide för kvällen..."

Mitt jobb är utmanande och inspirerande. Detta ledde till att jag i torsdags slängdes in i guidekarusellen, som jag så länge har försökt att hålla mig utanför. Jag sammanfördes med en grupp på 40 personer och tog dem med på en rundtur i Texas. Det gick bra. I slutet fick jag till och med en present - en Boråsmugg!

I övrigt har veckoslutet varit ganska händelserikt. Då syftar jag till gårdagen. Efter jobbet kilade jag iväg till gymet och stod på Crosstrainern i någon timma, därefter blev det solning, som följdes av bastubad. Väl hemma och nyduschad kände jag mig ren, fräsch och redo för kvällen.

Några timmar senare var jag på krogen med älskade J & c/o. J kommer flytta ifrån mig för att söka lyckan på annat håll - hon lämnar mig när jag väl kommer tillbaks till gamla Texas och det känns jättetråkigt. Hur som helst så är vår vänskap starkare än vilken lands-, stads-, eller kommungräns som helst, så vi kommer nog överleva även denna gången. Det kommer i alla fall bli tomt utan henne här. Kvällen avrundades hemma hos J och i sällskap med Grannen. Skojbråk, deeptalk och tokdäckning på soffan. Tur är i alla fall att han finns kvar i huset.

Ikväll har det inte hänt mycket. Inget alls faktiskt. Och det har varit fantastiskt skönt. Är otroligt trött och sliten från separationen med Drogen. Utmattad, liksom. Så sova känns som en bra idé. Dags nu. Tjipp tjopp!


Kommentarer
Postat av: Therrorese

Texas minsann....Å när J flyttar så har du två favoriter att besöka där nere i Söder :) Hoppas jag....Har intervju i morgon, tisdag. Håll tummarna!

2009-10-26 @ 18:09:17

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback