Kvällslektyr

Dagen till ära fyllde Gertat år och det firades med tårtkalas. Mötet gick också bra, så det blev dubbelt firande. Och dubbelt så mycket tårta. Just nu har jag tårtakoma och ska snart släcka lampan men först blir det lite kvällslektyr.

På mitt nattuksbord ligger nu två böcker: "What on Earth happened...in brief" av Christopher Lloyd och den filosofiska lilla boken "Om värdskap - konsten att få människor att känna sig välkomna", som är utgiven av just Värdskapet. Inga noveller här inte. Kanske låter lite långrandigt, men man måste kanske ha en sådan sida också?

"What on Earth..." handlar om världens historia, uppkomst och utveckling. Den summerar under sina 328 sidor viktiga händelser och häpnadsväckande statistik sedan Big Bang och framåt. Herr Söt köpte den till mig när han var i London, efter att jag gett honom min bok "En kortfattad historik över nästan allting", av Bill Bryson. De påminner mycket om varandra och vi parallelläser böckerna. Vi ska bli überallmänbildade, han och jag. Värdskapsboken är viktig för mig och min framtida karriär. Om allt går som jag vill...


  

 

                                                                                                                                   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback