Munknullarmat

Vet ni inte vad ni ska äta till middag idag så har jag ett tips. En halvegenkomponerad fiskrätt som till och med jag, som inte äter fisk, gillar:

Potatis i bitar
Röd paprika i bitar
Purjölök, strimlad
Chilifrukt & Vitlök efter smaklök
Vilka mer grönsaker ni vill (broccoli, citrongräs, whatever)
Lime (jag använde en hel.. blir ganska surt men gott)
Fisk (jag använde sejfilé) i bitar
Buljongtärning (grönsak eller fisk)
Kokosmjölk
Vatten
Citronpeppar
Salt

Fräs grönsakerna i lite smör eller olja utan att de tar färg. Lägg över i en kastrull. Tillsätt vatten, ungefär så att det täcker grönsakerna. Häll i burken med kokosmjölk, buljong, kryddor och lime. Låt koka tills grönsakerna är mjuka. Tillsätt fisken och koka tills fisken är genomkokt.

Voilà! En smakorgasm.

Kommentarer
Postat av: Micke Håkansson

Hej !



Vill du länka eller ta upp ämnet på:



http://www.totalskandal.se



Hälsningar Micke Håkansson

2009-05-07 @ 17:50:06
URL: http://www.totalskandal.se
Postat av: Caroline

ja har ett annat tips;

Ett pkt färdigpannkakor

1st vispad grädde

st burk med sylt.



värm pannkakak. dränk den i sylt å grädde.



et voila - världens kanske tråkigaste måltid. Pannkakorna är snarlika i smaken som papper...yum yuuuuuuuum...hmm

2009-05-07 @ 18:41:52
URL: http://www.carolinepahaga.blogspot.com
Postat av: Therrorese

Fasen att jag inte läste din blogg innan jag lagade middag idag. Fantasin sprudlade inte direkt och det där lät mumma! Ska testas! Puss

2009-05-07 @ 19:49:52

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback