It's time to wake up


Vår kultur har precis som alla andra förändrats sedan urminnes tider. Förr var det viktigt med barnafödande och kyrkobesök. Förr halshöggs människor och eldades upp levande på Stockholms torg. Så är det tack och lov inte längre. Vår kultur har förändrats. 

Idag har vi en demokratisk regering och det fokuseras på karriärer och framgång. Vi anser oss ha livskvalitet. Vi har tak över huvudet. Mat på bordet. Därav de låga fertilitetssiffrorna i västvärlden. Vi behöver inte ha 10 barn för att överleva, men hur som helst är det inte samma sak i tredje världens länder. Därav deras höra fertilitetssiffra. En stor orsak till tredje världens fattigdom beror på västvärldens exploatering av deras resurser. Fattigdom leder till krig och elände. Krig leder till migration till västvärldens länder. Vill vi behålla vår kultur (vilken kultur förresten?) så behöver vi fokusera mer på att inte vara så förbannat egoistiska!


Muslimer är inte farliga.
Kulturer förändras ständigt i takt med att världen förändras. Det kommer alltid att vara så. Islam förändras också. Vad naiva Svennebanan & c/o får propagerat för sig, och verkar köpa, är att "alla muslimer är hatiska självmordsbombare. De är konstiga, annorlunda och alla muslimska män slår sina förtryckta och beslöjade kvinnor." (Snälla, glöm för allt i världen inte att tänka på vilka det är som propagerar detta också!)

Kulturer blandas. Försvagas. Förändras. Religioner har idag inte samma utformning som de hade för hundra år sedan. Globaliseringen har satt oss i den här situationen och att måla upp muslimer (och tydligen även katoliker enligt den här videon) som "syndabockar" till alla våra problem, kommer endast leda till mer elände. Vi måste ha förståelse och empati för varandra.


Ja, det är dags att vakna. Men tappa för fan inte fokus.


 För övrigt så är den turkiska flaggan som hela tiden visas i videon spegelvänd. Det visar ju bara vilka ljushuvuden det är som har gjort videon...


Kommentarer
Postat av: Johannes

Ah det är en sjukt otäck video! Och då menar jag inte muslimerna utan anledningarna till att någon gör en sån här video.

Postat av: u

Tänk, jag åkte flygplan med en jätteskäggig man en gång och vi kom fram i tid. Hade den där W Bush fel,månne?!

Jag säger som en god vän, "Låt pöbeln suga min kuk"..Vi är så lättlurade ibland.

Men aja, nu flummar jag lite mkt här, sammanfattat ville jag bara säga:



Word up, habibi! :D (typ)

2009-05-14 @ 18:06:08
URL: http://urbanana.blogg.se/
Postat av: anna

orkade inte se mer än ett par minuter av eländet för jag blir så förbannad så det är inte nyttigt tror jag... alltför många ser och tror på innehållet i videon tror jag, i alla fall i en liten skitstad som min...

hur som helst, väl rutet!

2009-05-14 @ 18:50:29
URL: http://pappersdrake.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag är så jävla trött på att möta en neggo attityd från blattar!!!! De beskyller en för att jag skulle tänka att de är korkade, vilket helt 100% ärligt aldrig tänkt, de ser ner på en för att MAN SNACKAR SVENSKA; ETT SPRÅK DE KAN FÖRMODLIGEN LIKA BRA SOM JAG



OCH DE SÄGER "SVENNE" I EN NEGATIV BEMÄRKELSE.



Jag tycker allt för många från förtorten i allmänhet är inlåsta i att omvärlden ser ner på dem. Jag gör verkligen inte det och det är oftast va de tror att jag tänker som hindrar dem från att bli "integrerade"(konstigt begrepp) istället för tvärtom. Dem ger inte sig själva en chans ens när de gör så.



Sorry, orkade knappt läsa klart efter att jag såg vad du skrev:



"Vad naiva Svennebanan & c/o får propagerat för sig, och verkar köpa, är att "alla muslimer är hatiska självmordsbombare. De är konstiga, annorlunda och alla muslimska män slår sina förtryckta och beslöjade kvinnor."



Propaganda om att alla muslimer är terrorister sker i USA, det är USA som drivet häxjakt på sk terrorister - inte Sverige eller "Svennebanan & c/o".

2009-05-14 @ 23:01:27
URL: http://yesindeed.blogg.se/
Postat av: Annarki

Oj, gap och skrik. De ser ner på dig för att du snackar svenska? Är du säker på att det är därför? Det har nämligen aldrig hänt mig, och jag snackar också svenska.



Jag håller med om att mycket av propagandan om att "alla muslimer är terrorister" sker i USA (dock inte enbart där), men du kanske borde fundera på vartifrån vi får den "svenska" median . Jo, just det - USA. Det är ju allmänt känt att det är "dem" mot "oss". Och uppenbarligen håller du ju med eftersom du tycker det är okej att kalla "dem" för blattar. Och kallar du "dem" för blattar så kan väl jag kalla dig och andra trångsinta svenskar för "Svennebanan"?

2009-05-14 @ 23:09:32
URL: http://annad.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag kallar "dem" för blattar för att de kallar sig själva det och jag säger "dem" därför att jag uppenbarligen enligt "dem" inte är med i deras "vi".



Jag är trött på att få skit för vad kanske knappt 1% av den svenska befolkningen tror och tycker. Jag är trött på att få skit och kategoriseras in samma grupp som skinnskallar och nasister.



Är det så konstigt om jag blir sur när man konstant blir bemött som någon full med fördomar när man inte gjort sig förtjänt av det?



Jag är inte trångsint och ändå fortsätter jag träffa på folk som utgår ifrån det. LEDSEN att jag inte orkar ta den skiten längre.

2009-05-15 @ 00:02:50
URL: http://yesindeed.blogg.se/
Postat av: Anna

och JA, jag har fått slängt rätt i ansiktet "men sluta prata så jävla perfekt jävla svenne" etc i ansiktet. folk förkastar en som nåt pack för att man använder sitt språk.

2009-05-15 @ 00:05:14
Postat av: Annarki

Varför över huvud taget kategorisera? Det finns många förklaringar till varför "vi" och "dem" ser på varandra på det sätt vi gör, men det ursäktar inte att någon av oss fortsätter. Jag blir förbannad över att människor tror på denna form av propaganda, som är i direkt syfte att skada andra grupper. Och det faktum att tillverkarna av filmen inte ens vet hur den turkiska flaggan skall vara vänd tyder ju också på att de inte har alla koppar i skåpet...



Synd att du har hört taskiga saker men det har nog att göra med det faktum att de som har sagt det hör till kategorin "skitstövlar", framför någonting annat.

2009-05-15 @ 00:33:11
Postat av: Erika

Fy, vilken hemsk video. Blir så himla arg!

2009-05-15 @ 06:51:13
URL: http://erikalik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback