Idag röstar jag



Varför då? Jo, därför att vi måste tänka grönt om världen ska ha en framtid. Enligt min åsikt bör det egentligen inte ens finnas ett miljöparti, då det borde vara en självklarhet att begrepp som ekologi och hållbarhet skall existera i alla frågor; både i politiken och bland privatpersoner. Dessvärre är det inte så idag. Jorden mår inte bra, vi måste förstå det.

Vi är idag bekymrade över den stigande arbetslöheten, inte endast i Sverige utan över hela Europa. Därför tror jag att det automatiskt kommer att finnas ett stort fokus på dessa frågor i EU, oavsett vilket parti som röstas in. Dock har det ekologiska synsättet en tendens att hamna i skymundan av ett ekonomiskt fokus. Vi ser inte möjligheterna i att tänka grönt, vilket är ledsamt då det inte endast främjar naturen utan också också gynnar arbetsliv, produktion, orättvisor och ekonomi. Sverige är dessutom en förebild för andra länder gällande ekologi och hållbar utveckling, och därför tror jag att Miljöpartiet kan göra skillnad i EU-parlamentet.

Trots att Du kanske inte håller med mig i val av parti är det ändå viktigt att du gör din röst hörd i EU-valet. Vi gnäller ofta över hur vi inte har någon möjlighet att påverka men nu finns chansen. Så slit dig ur soffan och gå och rösta idag, för kanske, kanske spelar din röst mer roll för Sveriges framtid än du tror just nu.

Kommentarer
Postat av: Evve

Haha ja det är garanterat nån typ av 25-årskris. Vänner i min närhet gifter sig, skaffar barn, köper hus. Och själv känner jag mest mer än någonsin för att spendera hela sommaren på olika festivaler och dricka öl :)



Våga vara ung blir nog årets motto haha!



Men det är precis som du säger, för i grund och botten handlar det nog om att nöja sig med att vara så himla glad för varje bra dag.



För tänker man efter så är dom bra dagarna hundra gånger fler än dom dåliga :)



Postat av: Jessica

Vännen!!! Var eeee duuuu????!??! Nu får du allt ta o skaffa dig internetuppkoppling där hemma så att du kan hålla oss (läs: MIG!) updated över vad som händer!!!



Miss ya!!!

2009-06-11 @ 23:25:54
URL: http://jezzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback