Var det någon som sa julledigt?

När man var liten hade man jullov. Nu är det julledighet som vankas istället, och vissa är lediga längre än andra. För min del så vet jag inte riktigt hur länge jag kommer att vara ledig. Jag har nio dagar kvar på jobbet, därefter är jag arbetslös. Beslutade att förlägga dessa i januari, vilket innebär att jag är tokledig. Fram till nästa år. Tjoho!

För att celebrera detta har jag smitt en hel del planer. Firandet kickar in redan ikväll då jag har tänkt att Herr Söt och jag ska gå på Jul på Liseberg. Får se vad han tycker om det. I morgon blir det julbord i Stenungsund, och sedan tillbaks till Göteborg för att vänta in julveckan. Okej, julstressen, typ

panikhandlajulklapparochkommapåattdetfinnsmassorsomjaginteharköptänsedanbakatårtor
ochgodisochlagajulbordsmatochsillochköttbullaochslåinpaketsedankommerjulaftonochdå
fyllermammasextioochsåkommerstorsläktendåblirdetstresstjohejsedanärdetjuldagochdå
firarjagmedpappaochsedanärdetjuldagsfestskablikulattträffaallamensedanärmanbakisoch
skautpåmellandagsreaochdäreftersåblirdetfödelsedagsmiddagförattsedanfiraminfödelsedag
medmiddagigöteborgochinnandessskadetplanerasförnyårsfestenochsakerskainhandlasoch
gästlistaskafixasconfettimaskinochrödmattaochgrymmastefyrverkeriernaochchokladfontän
ochsåskajaghånglamedherrsötochkännaångestöveralltjulgodisochträffakompisarochjisses
vadskajaghaförnyårslöfteochnyårsklänningochhurgårdetmedjobbetochhelvetejagärredant
jugoåttaårochgammalsomgatanochångestvadskajaggöramedrestenavmittlivtomtenkanjag
fåenkarriärijulklapp??!!


Man har aldrig riktigt, riktigt ledigt, även om det ibland ser så ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback