Kristianstad


Jag har ju ännu inte berättat om helgen som gick! Det beror egentligen mest på att jag inte riktigt vet vart jag ska börja...

Jag åkte till Herr Söt på torsdagen. Hade en uuurmysig kväll med hemmalagad middag, därefter en uuurmysig frukost innan jag gav mig av mot sydligare breddgrader, nämligen Kristianstad. I mitt sällskap hade jag Emci och då vi efter en ofantligt trevlig tågresa var überladdade så mötte vi äntligen upp Yohanna på Kristianstads tågterminal.

Hem till henne, pussar och kramar, musik!, rödvin, volter, soffhäng, piff och lägenhetsinspektion hanns med innan vi gav oss ut på Kristianstadstan. Vi firade vår ankomst med en härlig middag på Banken. Egentligen hade vi pratat om att ta det lugnt den där kvällen, och vi ljög så bra att vi nästan trodde oss själva när vi sa det. Men vi kom inte hela vägen utan gick all in och landade inte hemma hos Yohanna igen förrän 05. Under den tiden hade vi hunnit med att bland annat bekanta oss med halva Kristianstad, hängt med chefen till pappersbruket i Bromölla, bli bjudna på kopiösa mängder vin och shots, fått med hela krogen att sjunga för Emci på hennes födelsedag, pussat på varandra och andra, besökt en skatebutik, fått några telefonnummer, dansat trance, blivit förföljda av konstiga killar som heter Ha, fått vansinnesutbrott på Mc Donalds, och beställt en privatplanstur från Göteborg till nästa gång vi ska till Kristianstad.

Lördagen var precis lika fantastisk. Vi väckte Emci med prinsesstårta och åt upp nästan hela till frukost. Därefter ansiktsmask, SMS-mania, dans, inga volter pga. huvudvärk, shopping... Emci önskade sig en brandman i födelsedagspresent och vi fixade ett helt gäng åt henne. Vi lagade en grym middag på kvällen och spelade ölspel med shotglas. Resultatet blev ännu en galen utekväll som delades upp i besök på både Banken och Grand. Där dansade vi till både schlager och techno, vi sjöng på scenen, träffade poliser, posade för kameror, lärde känna andra halvan av Kristianstad, gjorde "bom" (- internskämt som bara "vi som var där" fattar), och körde en högljudd efterfest hemma hos Yohanna, som avbröts av arga grannar. Jag förstår dem.

Söndagen representerade vilodagen. Hemresa. Ledsamheter och trötthet. Ett avslut i Herr Söts varma säng.


I love these ladies

Nu är det helt plötsligt helg igen, och jag kommer tillbringa hela perioden i Göteborg. Det börjar om en timma. Naaajs..!


Kommentarer
Postat av: Therrorese

Sweet! En sån helg var längesen jag hade....

2009-12-04 @ 17:17:34

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback