Sydöstra USA

För några veckor sedan vad Drogen och jag ute på vägarna i USA. Det hela började med att Drogen plockade upp mig på flygplatsen i Raleigh, North Carolina. Vi började genast köra söderut, till Savannah i Georgia - en otroligt vacker stad som är rankad att vara en av de mest romantiska i USA. Det märktes; nästan alla promenerade omkring i par. I Savannah överraskade Drogen mig med en natt på the Stephen Williams House och en tokromantisk middag med levande ljus, skönsång och specialdesignad dessert, only for me.


Dagen därpå stack vi helt spontant till Orlando, Florida. Söta Mandi jobbar på Disney World och gav oss en gratis tour. Åkte berg-och-dalbanor och tittade på Disneyparaden vid sagoslottet. På kvällen gick vi ut och dansade trance till svetten lackade. Äntligen, det var längesedan!

Vi fortsatte att inte planera våra destinationer och hamnade i utkanten av Tampa, rättare sagt i Indian Rocks Beach, så långt västerut man kan komma i Florida. Vi solade på en vit sandstrand som var tom på turister och badade i Mexikanska golfen. Därefter reste vi till Everglades National Park; såg livs levande och tokvilda alligatorer på nära håll. Såg också vilda sköldpaddor. Vi tältade i parken.

 

Nästa morgon reste vi vidare till Miami, senare till Ft. Lauderdale där vi slappade på stranden igen. Mer solsken, mer sand mellan tårna! Vi avrundade vår Florida-tripp med att besöka Panama City i norr.

Efter fem dagar lämnade vi soliga Florida och reste genom Alabama och Mississippi för att komma fram till Louisiana och New Orleans. Coolare stad får man ju leta efter... Så sjukt mycket kultur, trevliga människor, jazz, god mat och vacker arkitektur. För att inte tala om utelivet. Herregud, folk älskar att festa i New Orleans!

Till sist begav vi oss hemåt; reste via ett regnigt Atlanta i Georgia för att slutligen landa i Boone, North Carolina igen. Där stannade jag i 10 dagar och hade mycket romantik, skoj, fiskade, firade St. Patricks Day, festade ännu mer, pluggade lite och hade det fantastiskt bra med min vackra pojkvän. Jag saknar redan ihjäl mig efter USA och Drogen och det lär dröja ett bra tag innan jag kan återvända.

Detta var förresten den korta versionen av resan.

Vet för övrigt inte varför det inte går att förstora bilderna. Det är jättedumt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback