Nathalie

Nu har de äntligen hittat henne. Hon var inte vid livet, men det tror jag de flesta var inställda på vid det här laget. Jag kan inte förstå vad det är som gör att en pojkvän kan ta livet av personen han borde bry sig mest om, vad är det som slår fel i skallen? Jag är så ledsen och förbannad.
      Alingsås, min hemstad. Det är en liten idyll där absolut ingenting händer. En fridfull småstad där alla känner alla. En sådan här sak vänder upp och ned på hela staden. Pojkvännen som mördade Nathalie bar på hemligheten i fyra månader. Det måste vara en lättnad för honom att äntligen få erkänna. Det måste vara en lättnad för alla involverade att äntligen få svar. Det är svårt att föreställa sig hur de alla måste ha mått. Jag tänker på hur pojkvännen har kört sin bil med en död Nathalie i, från Alingsås till Herrljunga, för att hämta en spade och gräva ned henne på åkern. Hur kan man göra något sådant? Hur klarade han av det? Hur klarade han av att bära hennes tunga kropp, och dumpa den i den kalla marken? Hur klarade han av att ljuga för precis alla i fyra månaders tid?
     Jag hoppas det gick fort. Jag hoppas att hon inte ens förstod vad som hände innan det var för sent. Hoppas att hon inte led för mycket. Nu är det hennes mamma, mormor och lillasysters tur att lida. För vad? För att en pojkvän har dödat sin flickvän. För att en familjemedlem inte längre finns. Jag tänker på hennes familj, men även på pojkvännens familj. Jag hoppas att ni får ro till sist.

Kommentarer
Postat av: Therrorese

Jag mår helt dåligt över hela historien. Känns helt overkligt är det var i vår lilla stad...

Postat av: Anonym

Färjan, Idol eller Top Model? :)

2008-09-29 @ 19:26:50
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback