Osams

Det första stora grälet vi haft sedan jag kom tillbaka ifrån Sverige infann sig igår. Ska vi börja nu igen?! Allt började med att jag blev ledsen när jag tänkte på att det inte är så långt kvar nu, tills jag reser hem igen.. Jag ville prata om det, men han ser ingen mening med att prata om det för det finns ingenting vi kan göra åt framtiden just nu ändå. Jag sa att det faktiskt finns en möjlighet att jag kan komma tillbaka hit. Han tycker att jag skulle göra fel i att komma tillbaka till tråkiga hit  när jag kann och förmodligen vill resa någon annan stans som är mycket roligare. Jag tyckte att han åtminstone kunde vara lite glad för att jag ens har det i tanken. Han sa att det skulle bli för mycket press på honom om jag kommer tillbaka, att jag enbart skulle komma hit för honom. Jaha, ja. Jag vet många som skulle bli glada om någon flyttar för deras skull. Men inte han. Jag förstår vad han menar, men när han inte alls pratar om framtiden så känns det som att han inte bryr sig om ifall vi kommer att vara med varandra eller inte. Och om så är fallet vill jag att han ska säga det. Om så inte är fallet, vill jag att han ska visa det. Svårare än så är det egentligen inte. Jag har inte massa tid att slösa. Jag orkar inte leva ett år till i ovisshet! Jag är inte desperat efter honom, men jag älskar honom och vill vara med honom. Men om han inte jobbar lika hårt  som jag för att få det att fungera så finns det liksom ingen poäng med vad vi håller på med.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag skickar dig all den lycka och energi som jag bara kan!! Du förtjänar inget annat än lycka och glädje min kära vän!



Jag tror starkt på ödet, och "what will be will be". Om det är meningen att det ska vara ni två kommer ni att lösa det på något sätt, det vet jag! Samtidigt vet jag att det är omöjligt att låta bli att stressa inför framtiden, speciellt när det är frågan om en såhär svår situation som ni har.



Älskar dig!!

Postat av: Isa

Men oj. Trubbel trubbel är aldrig kul. Problemet verkar vara att han är rädd för att prata om problemet, eller snarare framtiden. Alla förhållanden har speed bumps men så länge han respekterar dig och dina känslor. Man har rätt till sina känslor. Kom ihåg det!

2008-10-07 @ 15:52:15
URL: http://babycake.bloggagratis.se
Postat av: Therrorese

Älsklingssiss. Du är klok som en bok. Du tänker och resonerar helt rätt tycker jag. Håll fast vid att prata. Prata är det bästa ni kan göra!

Love ya!

2008-10-07 @ 21:56:03
URL: http://therrorese.blogg.se/
Postat av: Annarki

Tack för era snälla ord. Love you!

2008-10-08 @ 15:37:14
URL: http://annad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback