Everything happens for a reason

Det blev inte riktigt som vi hade tänkt oss. När vi vaknade hemma hos Steve-O i Charlotte på onsdagmorgonen ringde vi flyginformationen för att dessvärre få reda på att flygen till Karibien var inställda på grund av tropiska stormar. Jag grät som en bortskämd fjortonåring och började panikleta resor till någon annanstans. De var sjukt dyra, så jag tappade allt hopp. Men någon timma efter den dåliga nyheten fick Drogen ett samtal från hans mamma; hon berättade att Drogens underbara mormor June, som har haft cancer en längre tid, nu ligger på dödsbädden. Drogen och hans mormor har ett speciellt band - man kan se det i deras ögon när de tittar på varandra. Ingen annan kan riktigt förstå. Så beslutet var enkelt.

Vi satte oss i bilen och körde mot St. Louis, en 13 timmars resa. Vi åkte genom North Carolina, South Carolina, Georgia, och Tennessee, innan vi beslutade oss för att stanna i Nashville och hälsa på en vän till Drogen. Vi stannade där över natten innan vi reste vidare... Kentucky, Illinois, och slutligen St. Louis i Missouri. Grandma June var i väldigt dåligt skick men jag tror vi gjorde hennes helg och kanske sista dagar vid livet. Dessutom var vi runt och såg St. Louis - en otroligt cool stad!!!

Igår reste vi tillbaka; Missouri, Illinois, Indiana, Kentucky, Virginia, Tennessee, och slutligen North Carolina. Mycket konstigt som hände längs vägen - jag kan ju bara säga att folket i bergen i Kentucky är galna och inte att leka med!

Nu är jag är tillbaka i Boone igen med en konstig känsla av välmående och sorg, inte så mycket för att jag inte fick rest till Karibien (det finns ju kvar!), utan för att det förmodligen var sista gången jag fick se Grandma June vid livet. Att se Drogen så ledsen som han är, är förmodligen det värsta utav allt. Det gör ont att inte kunna påverka utgången, att bara avvakta och försöka finnas där. Det gör sjukt ont att se honom, den starka personen han är, gråta.


Kommentarer
Postat av: Anna

Oj då, näe det blev ju inte riktigt som planerat. Men en livserfarenhet rikare blev du ju i alla fall, och som du säger, Karibien finns ju kvar. Om inte alt blåste bort? Vilken tur Drogen har som har dig!

Postat av: Carro

Usch, trist att semestern gick åt ett tråkigt håll... men som du själv sa, allt händer av en anledning.

Tenessee! cooooolt.



Jag vill till Dollywood, kan inte du åka dit å mina vägnar??? Tror det ligger i Dallas regionen dock...men ändå!

Postat av: Therrorese

Ooops! Kan förstå din besvikelse men som du säger, Karibien finns kvar och allt händer av en orsak....Ge Drogen en jättevarm, jättestor kram från mig och hälsa så mycket! Puss Siss

2008-10-20 @ 22:36:11
URL: http://therrorese.blogg.se/
Postat av: Jessica

Ojdå!! Hälsa Drogen en massa från mig!! Längtar efter dig något enormt mycket hjärtat!!

2008-10-21 @ 10:03:09
URL: http://jezzz.blogg.se/
Postat av: jaanet

Va fint skrivet Anna.. och tråkigt och jobbigt den situationen.. livet är tufft ibland. Hang in there! Han har tur som har en sån sjukt bra tjej som dig! Och du! så småningom är det bara att ladda om inför nästa resechans! :)

2008-10-27 @ 00:01:42
URL: http://janeteklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback