Karmakontot

Idag var Drogen och jag ute pa en liten shoppingtur. Parkerade bilen utanfor en av butikerna vi skulle besoka och sa fort jag satte foten utanfor bilen sa fick jag syn pa nagonting som lag pa marken utanfor. Det var en Kamera. Och ni vet.. det var inte bara en kamera, utan en Kamera. Med stort K. En sadan som man har dromt om; digital och med ett flertal olika objektiv och grejjer. En sadan Kamera som jag har dromt om sedan jag kunde stava ordet. Vi stod dar ett tag och tittade pa varandra och funderade pa hur vi skulle gora nu. Vi gick in i butiken och funderade mera... Gick ut mot parkeringen.. funderade.... Slutligen fick vi syn pa agarna till bilen som var narmast kameran som vi hittade. Tre tanter satt i bilen, sa vi gick fram och fragade dem om det var deras kamera. Japp, det var det. De tackade oss och akte darifran. Skit ocksa! Pa nagot vanster sa kandes det liksom inte sa bra som vi trodde det skulle gora. Det hade liksom kants battre att ha kameran, men vi mumlade nagonting till varandra om att gora det ratta, och akte vidare till en second hand shop.

Val dar hittade Drogen en fatolj han tyckte om, men han bestamde sig for att inte kopa den. Vi lamnade butiken och mottes av en kille som stoppade oss och fragade om vi var intresserade av att fa lite gratis mobler som han skulle gora sig av med. Bland annat en fatolj...

Antar att det ar vad som kallas karma.

Kommentarer
Postat av: Carro

Fränt

Postat av: Therrorese

Coolt!

2008-05-13 @ 09:46:17
URL: http://therrorese.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback