I LOVE NY

New York ar en stad med ett invanartal pa ungefar 9 miljoner i stadens centrala delar. Det ar lika manga som hela Sveriges befolkning. Det ar en stor stad, en cool stad. Mycket som hander...

Jag kom till mitt hostel i New York i fredags, forvantansfull och lagom trott efter flygforseningar och en spannande tunnelbaneresa i Harlem. (Jag var den enda vita manniskan pa hela tunnelbanan, det var skitcoolt att kanna sig som en minoritet!) Nar jag skulle checka in fick jag beskedet att Maria inte kunde komma pa grund av flygstrul. Skit. Jag gick ut och at, ensam och en aning besviken pa situationen. Det sporegnade ute. Atervande till mitt hostel. Funderade pa att dricka upp mitt vin som jag tidigare inhandlat for att sedan dacka men det skulle faktiskt vara en valdigt dalig ide och dessutom en valdigt osund grej att gora. Istallet gick jag och knackade pa granntjejernas dorr och fragade om jag kunde joina dem. Det fick jag. De tre tjejerna var norskor som bor i Polen och vi stack tillsammans ut pa Lotus i Meatpacking district. Superskoj! Och brudarna var stencoola! (Vanligtvis tycker jag att det ar totalt ointressant att umgas med skandinaver nar jag befinner mig utomlands, men jag har nog angrat mig...)


Dagen darpa gick vi ut och at, bakispasta. Darefter kom Maria. Antligen! Vi hade en skon promenad i Central Park innan vi atervande till vart hostel. Fest igen tillsammans med norskorna. Ut igen. Ater igen taxi till Meatpacking district. Partaay..! Meatpacking district heter ju sa just av den anledningen att man packade kott i det omradet innan. Det gor man inte langre. I alla fall inte kott fran boskap. Verkade dock som att manga ville packa varat kott... hm. Efter klubben var det efterfest pa en restaurang som hade en kvinnlig DJ som spelade cool clubmusk och salsa. New York-feeling!!

Plotsligt var det sondag och vi stack ut och shoppade lite. Blev inte kopt sa mycket. Tillbaka till flygplatsen och akte hem till NC igen. Den har resan har varit underbar: jag fick traffat min Maria, och jag har dessutom insett att jag kan forma en bra resa utan att egentligen luta mig mot nagon annan. Reslusten i mig har vackts ytterligare och jag ser fram emot framtida resor. Klarar jag en megacity som New York, sa ska jag val klara det mesta.



Kommentarer
Postat av: Therrorese

Sweet! Låter som du haft en perfekt helg. Modigt att haka på norskorna :)

Postat av: Jessica

Tror du glömde några nollor i invånarantalet där :)

2008-02-05 @ 16:26:22
URL: http://jezzz.blogg.se
Postat av: jaanet

hmm tror de fattas några nollor ;) men fan va härligt de låter.. speciellt bakispasta !! ;-)

2008-02-05 @ 17:04:28
URL: http://www.janeteklund.blogg.se
Postat av: Annarki

hahahaha andrar det pa en gang!

2008-02-05 @ 18:49:05
URL: http://annad.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback