Alla hjartans dag

Snart ar det alla hjartans dag igen. En av de mest kommersiella dagarna pa kalenderaret. Butikerna ar pyntade med chokladhjartan, nallebjornar och tips pa hur man ska kunna mysa till det ordentligt pa den stora karleksdagen. Jag tror inte riktigt att herr Valentin himself kopte ryschpysch till hans stora karlek nagon gang pa 200-talet. Da var det akta. Idag ar Valentin bara en myt och handel forsoker gora allt for att halla kvar den myten eftersom de tjanar sa mycket pengar pa den. Eller forresten, hur manga vet egentligen varfor vi firar Valentines day?

Varfor maste man ha en speciell dag for att visa karlek och uppskattning? Kan man inte gora det varje dag? Nagra roda rosor bara for att min pojkvan "maste" ge bort nagonting den 14e februari, gor i alla fall inte mig lyckligare. Daremot om jag far en en middag lagad av karlek och omtanke, eller en extra kyss i nacken en vanlig tisdag, kanner jag mig speciell och uppskattad. Men trots att  min Romeo ar bra pa att gora var vardag speciell, maste jag anda medge att jag ar aningen nyfiken pa vad han kommer hitta pa for mig den 14e februari...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback