Som man bäddar får man ligga

Vi kan prata om "turistmord" igen. Bulgariska krogvakter och Calle Jonsson. Killen som reste till Kos på semester och som sedan blev anklagad för mordförsök på en grekisk man. Det faktum att snubben är en grekisk lokalbo, medför självklart problem för Calle eftersom de liksom.. håller samman mot en turist, och det faktum att vittnena har ändrat sig under processens gång visar ju faktiskt på att det ligger en hund begraven. Det är synd om Calle, man påstår att han har blivit oskyldigt anklagad i sex år nu, att han är totalt oskyldig.

Om det så skulle vara fallet kan man också ifrågasätta hur grekens blod finns på Calles tröja? Jag vet faktiskt inte Calles förklaring till det, någon som kan fylla in? Jag tycker inte särskilt synd om Calle. Inte heller tycker jag synd om den svenska turisten som blev ihjälslagen i Bulgarien i somras. Givetvis är jag emot våld och allt vad det innebär, och jag ursäktar inte bulgarens handlande. Men jag undrar ändå hur man tänker när man går in i ett slagsmål alls, och särskilt när man som kaxig svensk går upp till bulgariska krogvakter eller lokalbor på Kos och ska bråka. Vem tror man att man är? Är ledsen om jag låter hård, men som man bäddar får man ligga. Faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Ann_margreth

Jag håller med dej, varför går man in i ett krog bråk i Bulgarien..Men här bråkas det ju med vakterna utanför våra krogar, en hel del våld som man hör då och då..Så de tror väl att de kan göra lika dant utomlands...Ann-Margreth Mjölby/Östergötland

Postat av: skitidet

du e ju helt dum i huvudet

2007-11-19 @ 13:01:04
Postat av: sant

helt rätt
man ska respaktera andras kulturer...man kan inte
spela kaxig i andra länder.....och det är fult att
gömma sig från sitt straff..tänk om en grek vägrade komma hit och ta sitt straff,,,vilket skit ni hade kommit med då (som vanligt)

2007-11-19 @ 14:36:32
Postat av: Therrorese

Det finns alltid två sidor av en historia....

2007-11-19 @ 15:08:10
URL: http://therrorese.blogg.se
Postat av: Annarki

A-M & Sant: Det är visserligen lika illa om man bråkar här här men med tanke på de låga straff man får i Sverige, tror i alla fall jag att folk inte är lika rädda för att "åka fast". utomlands kanske man inte åker fast, utan åker på stryk istället...

Skitidet: Ja, du verkar ju själv ha väldigt mycket vettigt att säga...

2007-11-19 @ 16:38:11
URL: http://annad.blogg.se
Postat av: kiko

Grekerna måste ju hitta nån syndabock och i detta fallet blev det calle kanske enklast så för den grekiska polisen

2007-11-19 @ 19:55:54
Postat av: oraklet

Alttså grabbar, skärp er. Jag har följt den här historien om Calles bravader, både i Svensk och grekisk TV. Förrutom att Calle blev utpekad av offret, så hade hans offrets blod på tröjan. Jag vet inte vad ni kan om grekisk historia och kultur, men såna här saker skämtar man inte om i Grekland, Dvs. att man hittar inte på såna här saker bara för att peka ut en skyldig som man inte har nån hursomhelst intresse för. Tror ni verkligen att den grekiska polisen och hela den grekiska rättsväsenheten samt personerna som såg Calle göra det här , konpirerar mot en snorunge som ingen känner där??

2007-11-19 @ 20:15:38
Postat av: Therrorese

Jag har vänner som jobbade nere på Kos strax efter detta hände och den snyftstoryn som media här hemma målade upp stämde dåligt med synen på saken nere på Kos. Både hos greker och svenskar som var på plats där nere....

2007-11-19 @ 20:57:11
URL: http://therrorese.blogg.se
Postat av: Annarki

Nej, att bara hitta någon att skylla på låter en aning dumt från den grekiska sidan. Om Calle är så oskyldig som många verkar vilja påstå, kan man ju undra varför han fortfarande efter 6 år inte har fått löst sitt fall. Att det grekiska rättsväsendet skulle vara sämre än något annat betvivlar jag. Däremot att vissa svenskar beter sig svinigt och dumt åt i utlandet, det är ett ganska känt faktum...

2007-11-20 @ 09:13:20
URL: http://annad.blogg.se
Postat av: Per-Olof Båge Eriksson

Hej på dej!
Jag har min teori om att Calle blev utsatt för konspiration. Läs min blogg som är angiven. Förövaren skulle ha syndabock och fann Calle som var lagomt full och lämplig. Smetade av kniven... osv.
Att greken hävdar att det var Calle är ju inte speciellt trovärdigt, han kan ju också vara hotad av förövaren. Per-Olof


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback