Nursing the Soul

Drogen har rätt. Jag måste börja ta hand om mig själv.

image4På senaste tiden har jag varit så stressad över alla måsten i mitt liv. Trots att jag vet att dessa måsten leder till någonting gott i slutändan, så har det drabbat min själ och även andra i min omgivning, av olika anledningar. Jag är inte mig själv just nu. Jag tror dessutom att de senaste årens festande har lett till att jag egentligen bara kan känna mig riktigt självsäker när jag festar... och dansar. Jag tänker dock absolut inte sluta dansa, det är det bästa jag vet, och jag säger inte att jag ska sluta festa heller. Men jag ska inte festa av den anledningen att jag tror att jag kommer må bättre eller slappna av, utan i så fall för att umgås med och ha kul med mina vänner. Jag ska försöka att hitta saker som motiverar mig istället för att ge mig själv korta euforiska moment av njutning som till slut leder till att jag bara mår ännu sämre.

Idag är det lördag och jag vaknade klockan 08. Drogen var ute och jag lyckades för en gångs skull med att inte ställa till med något gräl eller tjaffs. Han tackade mig för det när han kom hem och vi pratades vid... Ska han verkligen behöva tacka mig för det?!Nej, Annarki, vårda din själ så kommer bra saker att hända med automatik. Älska dig själv, utan extra tillskott av gift av olika former. Ta hand om dig.


Kommentarer
Postat av: Therrorese

Bra där. Så ska det låta. Efter den 29/11 ska jag oxå andas igen...


Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback