Ett steg närmare målet, MY ASS!

Helvetesjävlaskit vilken S-U-G-dag jag har haft!!!

Vaknade 06, pallrade mig iväg till "The American Embassy Stockholm" och stod i kö utanför, i snöslaskstorm och tyg-converse i ungefär 1,5 timmar för att få veta att jag inte kunde komma in på området eftersom jag saknade ett formulär. Min orsak till varför jag inte hade med mig det - att jag inte kunde öppna den filen varken när jag var hemma eller i skolan och antog att någonting var fel på sidan - brydde de sig inte om. Jag och mina pisseblöta fötter fick ta buss och tunnelbana och tunnelbana till ett bibliotek som Ambassaden rekommenderade, men det var givetvis stängt. Efter en lång väntan utanför bibblan, öppnade de och jag fick efter femte försöket skrivit ut de resterande formulären. Med en halvtimmas marginal tog jag mig tillbaka med taxi till ambassaden, ställde mig i slask-kön igen i ännu en timma innan de äntligen tog emot mig för intervju, självklart för att meddela att plastemballaget på mitt pass håller på att lossa. Att det är ett vanligt fabrikationsfel för de röda passen, men att jag ändå måste skaffa ett nytt innan jag kan få mitt visum utfärdat. Fuck me gently with a chainsaw. Mot centralen, bokade tåg, väntade i en och en halv timma på det.

Väl hemma i Karlstad gick jag till Claes Ohlsson och köpte med rekommendationer från butikspersonalen, en laddare till min laptop. Väl hemma provade jag den men givetvis ville den inte fungera. Just nu håller jag på och gå upp i atomer och ber till de allsmäktiga att slitet kommer att vara värt det i slutändan. I morgon är förhoppningsvis en ny dag.

Kommentarer
Postat av: Therrorese

Herrejävlar...Din lilla stackare. Två sugdagar på rad...När det är synd om Systrarna Synd då är det FANIMIG synd om Systrarna Synd. When it rains it pours so to speak...

Postat av: Blingbling

Fy fasen. Stackare.

2007-11-13 @ 21:53:48
URL: http://blingbling.webblogg.se/
Postat av: Isa

Ibland blir man trött på allting eller?! Shit vilken sugig dag, sådär borde det inte få lov att vara. Antar att det inte kändes så pepp att bli intervjuad efter alla turer fram och tillbaka. Hoppas det är bättre idag! =)

2007-11-14 @ 10:24:22
URL: http://wisegirl.blogg.se
Postat av: jaanet

guuud.. såna dagar alltså.. Hoppas du får igen å har skitbra dagar nu framöver :)

2007-11-14 @ 11:34:16
URL: http://www.janeteklund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-mail:

Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback